Logo Background RSS
Blue Theme Green Theme Pink Theme Black Theme Red Theme
  •  Yazar: Bilal Bilgi
     İnşaat Mühendisi, İSG Yüksek Lisans Öğrencisi. Paylaşım sever, bilgisayar meraklısı ve programcı.


    YAZIYA PUAN VEREBİLİRSİNİZ
    (44 oy kullanılmış, 5 üzerinden 4,27 puan almış)
    Loading...
    Tarih: 28 Mayıs 2009 – 12:30
    Bugün: 11, Toplam: 184136 defa okunmuş.
    Kategori: Metraj ve Keşif İşleri
    Etiketler: , , , , , , , , , , , ,

    İnşaat mühendis ve teknikerlerinin en çok sordukları.. Özellikle yeni mezun olmuş arkadaşların takıldığı noktalardan biridir metraj hazırlamak. Bu yazımda proje üzerinden duvar metrajı hazırlamayı anlatmaya çalıştım.

    Örnek projemizi indirip autocad’te açalım.

    Ve birde metraj cetveline ihtiyacımız var. (Anlatırken doldurduğum metraj dosyasıdır)

    Boş metraj cetveli/defteri

    Indir Boş Metraj cetveli Boş Metraj cetveli
    Toplam Indirme: 17360

    Ön Bilgiler

    • Projeyi ben hazırlamadım, arşivden çıkardım.  Gördüğüm hataların bi kısmını düzelttim. Projenin kusurlarını görmeden duvar metrajına adapte olalım..
    • Kolon ebatları: 30×60
    • Kiriş ebatları: 30×60
    • Kapı ebatlarını 90×220 varsayıyoruz.
    • Pencere ölçüleri proje üzerinde gösterilmektedir.
    • Ölçü alırken kolonları düşüp yazacağız.
    • Kapı ve pencereleri metraj sonunda minha başlığı altında düşeceğiz, minha kısmına kadar kapı ve pencereleri düz duvar varsayıyoruz.
    • Duvar yüksekliği: Kat yüksekliği – kiriş yüksekliği’nden; 3,00-0,60 = 2,40 alınacak.

    20’lik ve 10’luk duvarları metraj cetvelinde karıştırmamak için önce 20’lik duvarları hesaplayacağız.

    20’lik duvarlar

    1-1 aksı

    Toplam uzunluk 13,00 + 1,20 = 14,20 m (A-H aksları arası)

    Aşağıdan yukarı doğru 4 kolonu düşeceğiz: 0,60+0,30+0,60+0,60 = 2,10 m düşüyoruz:

    14,20 – 2,10 = 12,10 m (1-1 aksında ki duvarın boyu)

    Dikkat ederseniz 1,20 metrelik balkon duvarını (H-I aksları arası) toplam uzunluğa eklemedim. balkon duvarını ayrı yazacağız. Balkon duvar yüksekliği düşük olmalı dimi 😉

    Balkon: 1,20 m

    Bu değeri metraj çizelgesine yazarken yükseklik değerini 1 metre yazıyoruz.

    2-2 aksı

    Sadece Mutfak – Balkon çıkışında (kapı kısmı) 20’lik duvar bulunuyor. Uzunluğu 1,20 m

    3-3 aksı

    3-3 aksında 20’lik duvar bulunmuyor.

    4-4 aksı

    Toplam uzunluk 1,20 + 13,00 + 1,20 – 1,40 = 14,00 m

    -1,40: E-F aksları arasında kalan kısımdır, burada bir kolon var tüm uzunluktan bu kolonu ve boşluğu düşmüş olduk.

    3 kolonu daha düşeceğiz: 0,60+0,60+0,60 = 1,80 m düşüyoruz:

    14,00  – 1,80 = 12,20 m (4-4 aksında ki duvarın boyu)

    5-5 aksı

    Merdiven duvarı: 1,20 + 2,60 + 1,40 = 5,20 m – 0,60 (kolon) = 4,60 m

    Teras Duvarı: 1,40 + 1,50 + 3,20 + 2,90 + 1,20 = 10,20 – [3 x 0,60] = 8,40 m

    Önce merdivenin sağında kalan duvarı (duvar projede çizilmemiş sonradan ekledim) ardından terasa gelen duvarı alıp ayrı yazıyoruz. Balkonda olduğu gibi. Teras duvarının yüksekliği de 1 metre kafidir.

    A-A aksı

    Toplam Uzunluk: 5,80 + 1,90 + 3,80 –0,20 = 11,30 m (1-4 aksı arası)

    Teras boyu: 2,40 – 0,20 = 2,20 m

    F-F Aksı

    2,40 – 0,30 = 2,10 m

    I-I Aksı

    Toplam Uzunluk: 1,90 + 3,80 + 2,40 – 0,200,20 = 7,70 m (2-5 aksları arasındaki uzunluk)

    Balkon boyu: 5,80 – 0,200,20 =5,40 m (1-2 aksları arasındaki uzunluk)

    B-B, C-C, D-D, E-E, G-G, H-H aksları arasında 20’lik duvar bulunmuyor.

    Minhalar

    150/100: 3 adet pencere
    200/100: 5 adet pencere
    50/50: 1 adet pencere

    Pencere adetlerini benzer hanesine yazıyoruz. Böylelikle her pencereyi metraj cetveline tek tek girdi yapmıyoruz.

    20’lik duvarlarda 4 adet kapı bulunuyor.

    10’luk duvarlar

    1-1, 4-4, 5-5 akslarında 10’luk duvar yok.

    2-2 Aksı

    Toplam Uzunluk: 13,00 + 1,20 – 0,2014,00 m (A-H aksları arası)

    a-2-aks-kesismesi-0,20: A-2 aksındaki kesişmeye bakın. 20’lik duvarı çözerken A-A aksı boyunca bu duvarı almıştık, A-2 Aksında kesişen 10’luk ve 20’lik duvardan daha önce hesaba kattığımız 20’lik duvarı düşmemiz gerekiyor. Sonraki çözümlerde yine düşeceğim ve altı çizgili yazacağım (yukarda da altı çizili belirttim) tek tek açıklamasını yapmayacağım.

    Düşülecek kolonlar: 4 x 0,60 = 2,40 m

    14,00 – 2,40 = 11,60 m

    3-3 Aksı

    1,50 + 3,20 + 2,90 + 1,20 – 0,20 = 8,60 m (A-E Aksları arası)

    3-4 Aksı arası

    3-4 Aksları arasıWc-lavabo arasındaki duvar. Gördüğünüz gibi burada bir aks yok. Dış ölçü yerine iç ölçü verilmiş ve aks’a gerek duyulmamış, dikkatten kaçmaması gereken bir nokta. 1,30 m‘lik değeri yazıyoruz.

    A-A, B-B, F-F, H-H, I-I akslarında 10’luk duvar yok.

    B-C Aksları arası

    b-c-akslari-arasiBanyoyla koridor aksları arasında banyo duvarı bulunuyor. Gördüğünüz gibi burada bir aks yok. Dış ölçü yerine iç ölçü verilmiş ve aks’a gerek duyulmamış, dikkatten kaçmaması gereken bir nokta.

    Burada ki uzunluk= 1,80 m

    C-C Aksı

    5,80 – 0,30 – 0,30 = 5,20 m (1-2 aksı arasındaki ölçü ve denk gelen 2 tane 0,30m’tlik kolonları düştük)

    D-D Aksı

    1,90 + 3,80 – 0,200,10 = 5,60 m (2-4 aksları arası)

    E-E Aksı

    5,80 + 3,80 – 0,20 = 9,40 m (1-2, 3-4 aksları)

    Düşülecek kolonlar: 0,60 + 0,30 = 0,90 m

    9,40 – 0,90 = 8,50 m

    G-G Aksı

    1,90 + 3,80 – 0,20 = 5,50 m

    Minhalar

    10’luk duvarlarda 9 kapı bulunuyor.

    Böylelikle duvar metrajımızın sonuna gelmiş bulunuyoruz.

    Not/Uyarı: Metraj sırasında G-H aksları arasında kalan bir duvar var (odayı balkondan ayıran duvar). Üzerinden aks geçmediği için bu duvarı hesaba katmamışım, bilginize.
    Bu anlatımda proje üzerinden duvar metrajı çıkarmayı anlattım. Daha pratik şekillerde de metraj hesapları yapılabilir, vakit buldukça onlarıda anlatmaya çalışırım. Anlatımda gördüğünüz eksikler yada kafanıza takılan soru işaretlerini yorum formu aracılığıyla dile getirirseniz yardımcı olamaya çalışırım.

72 Comments

    1. ahmet metin
      1 Temmuz 2009 - 18:16

      proje üzerinde ölçülendirmeyi anladım fakat ölçülerin karşılarına gelen azı ve çoğu bölümünü anlayamadım.aydınlatırsanız sevinirim.saygılar…

      1. Bilal Bilgi
        23 Ağustos 2013 - 01:33

        @Ahmet Dikkat edersen ara toplam gibi kullanıyoruz..

        1. dilek kaya
          17 Aralık 2015 - 18:27

          çelik metrajı ve kaba metraj örnekleri açıklamalarıyla eklermisiniz.

        1. dilek
          25 Temmuz 2009 - 12:56

          bu bilgileri vermeniz çok guzel ama ben metraj konusunda çok zorlanıyorum daha kapsamlı nasıl ögrenebilrim…

          1. gokhan kanca
            29 Ağustos 2009 - 18:41

            emeğine sağlık

            1. Prisoners
              6 Eylül 2009 - 21:06

              Ellerine sağlık.

              1. hakan
                16 Eylül 2009 - 10:59

                iş hayatına yeni girmiş biri olarak teşekür ediyorum.
                emeğinize sağlık

                1. Eldar
                  16 Eylül 2009 - 11:02

                  @Dilek
                  daha kapsamlı öğrenebilmek için pratik yapmanız gerek.

                  1. ali
                    24 Eylül 2009 - 15:32

                    kardeş eline sağlık ama üstün körü anlatmışsın kafa karıştırdığını düşünmekteyim ve ayrıca dış duvarlar metreküp bazında hesaplanır ve minhalarda hatalar var neden die sorarsan hesabı yaparken tek tek ayrı hesaplar kafayı fena karıştırır sen komple çıkar metrajı minhaları en sona bırak kolonlarda dahil buna en sonunda yapılması daha pratiktir saygılarımla

                    1. süleyman
                      1 Mayıs 2011 - 21:12

                      ALİ BEY BENDE SENİN GİBİ DÜŞÜNÜYORUM. dIŞ DUVARLAR METREKÜP İÇ DUVARLAR YARIM TUĞLA DUVAR OLARAK HESAPLANMASI GEREKİRDİ.

                    1. ömer
                      25 Eylül 2009 - 12:29

                      neden birimlerini yazmadın m2 ( metre kare veya metre küp olarak )

                      1. Bilal Bilgi
                        25 Eylül 2009 - 17:17

                        @Ömer Birimler anlatımda yerli yerinde bulunuyor. Metraj cetveli sayfasında ise standart m2’dir birimi.
                        @Ali Bir metrekareye 12,5 briket 25 adet tuğla gittiğini biliyoruz. Böylece istenilen malzeme adedini kolaylıkla bulabiliriz.
                        Yazı sonunda çeşitli yöntemlerle de çözülebileceğini yazmıştım. Dilerseniz aynı proje üzerinde siz de bir anlatım yapın. Sitemize ekleyelim, insanlar faydalansınlar..

                        1. onur
                          11 Ekim 2009 - 22:25

                          sevgili meslektaşlarım..duvarın birimi m2 de olabılır m3 te olabılır.. bu kullandıgınız bayındırlık bakanlıgının poz numarasına göre degişebilir.. metrajınızı oa göre yapabılırsınız.. duvar metrajınızı hazırlarken aks bazında yapıp mınhalarıda o aksa üzerinde düşersenız sayın hocamında yaptıgı gibi kafanız karışmaz.. saygılarımla ..
                          İnş.Müh. Onur IŞIKLI

                          1. süleyman
                            1 Mayıs 2011 - 21:16

                            Yapabiliriz. Ancak bayındırlığın poz numaralarında 19*19*13.5 için tam tuğla duvar var. Aynı pozun yarım tuğlası için olan pozunun birimi m2 ancak bu sefer kalınlık 13.5 cm. ??

                          1. gökhan
                            1 Kasım 2009 - 13:21

                            H-H aksının geçtiği balkonla odayı ayıran duvarı nerede hesaba kattık göremedim, yardımcı olur musunuz?

                            1. ercan
                              2 Aralık 2009 - 18:44

                              slm ben 3. sınıf mimarlık öğrencisiyim ama bi hocanın yüzünden 1. projemi alıorum daha yeni anlayacağınız bişee bilmiorum kesit çatı hakkında bilgi proje örenekleri olan siteler var mı ardımcı olursanız sevinirim 🙁

                              1. Bilal Bilgi
                                2 Aralık 2009 - 19:33

                                @ercan Bildiğim yok ne yazık ki.

                                1. hakan
                                  29 Aralık 2009 - 16:01

                                  ya adam güzel bişey yapmış. medeni cesareti de varmış ki yayınlamış. özellikle hiç bilmeyen biri bayagı bişey öğrenir bundan. tebrik ederim. ama oturdugu yerden iki tusa basıp ahkam kesen arkadaslara anlam veremiorum. kendileri daha iyisini yapsınlar yayınlasınlar o kadar güveniyolarsa bilgilerine.. bilale tesekkürler

                                  1. reşit çebi
                                    25 Ağustos 2011 - 15:14

                                    aynen katılıyorum.

                                  1. Bilal Bilgi
                                    29 Aralık 2009 - 16:38

                                    @gökhan Doğru diyorsunuz pencere ve kapı içeren duvarı almayı unutmuşum.

                                    1. pınar akpınar
                                      9 Ocak 2010 - 19:33

                                      tümö yapılarda kolon ve kişilerin boyu standarmı yoksa yapıya göre en de ve boy da değişiklik gösteriyor mu?

                                      1. seamoon
                                        9 Ocak 2010 - 19:34

                                        öncelikle bu paylaşım için teşekkür ediyorum eksik olan bir kısım varsada bilen arkadaşlar bilal arkadaşımıza yardımcı olurlarsa çok iyi olur burdan yarlanan çok kişi var ki bende onlardan biriyim birde kolon ve krişler eni ve yükseklikleri sabit mi alınıyor ? ben hesap kısmında orda takıldım final notum olarak değerlendirilecek eğer acil yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden ilginizden dolayı teşekkürler

                                        1. Bilal Bilgi
                                          9 Ocak 2010 - 20:08

                                          @Pınar, seamoon
                                          Kolon ve kirişlerin ebatları betonarme hesabı sonucu ortaya çıkıyor. Elbette yapının durumuna göre: kolon, kiriş, döşeme yüksekliği değişiklikler gösterecektir.

                                          Kat yüksekliğini 3,00 mt aldık. 0,60 mt kiriş yüksekliğinden sonra 2,40 mt duvar yüksekliği kalıyor..

                                          NOT: Şimdi fark ettim, hesabımıza göre tüm duvarların üstünde kiriş bulunmak zorunda. Normalde banyo girişindeki 10’luk duvardın üstünde kiriş olmaz (mantıksız). Duvar yüksekliğini 3,00mt almamız gerekirken tüm duvarların üstünde kiriş varmış gibi hesap yapmışız.

                                          1. güven
                                            5 Mart 2010 - 02:34

                                            emeğine sağlık bilal arkadş daha bu tür bilgilendirmelerinin devamını diliyorum hiç bilmeyenler için bayağı işe yarıyo benim işimede yaradığı gibi…teşekkürler bilal

                                            1. güven
                                              5 Mart 2010 - 02:36

                                              bilal arkadaş bide ben bu yıl yeni görecem metraj dersini ilk etapta ne yapmalıyım konusunda yardımcı olursan sewinirim şimdiden yardımın için teşekkür ediyorum…

                                              1. mustafa
                                                3 Nisan 2010 - 10:54

                                                metraj konusunda autocad in özelliklerinden de yararlanabilirsiniz.öle tek tek hesaplamak hem zaman kaybı hemde yinede kesin hesabı vermiyecektir.10 luk duvarların line larını (autocad de yok özel lisp kullanmanız gerek) toplatıp 2 ye bölün sorada kat yüksekliğiyle çarpın, kapı pencerelerinizi sayın ver her birinin üstündeki duvar miktarı belli adetle çarpın yaklaşık metrajınız ortaya çıkar.ben metrajalrımı hep busekılde kolay metodlar uygulayarak yapıyrum ve hiçbir zamanda sıkıntı yasamadım.çünkü büyük yapılarda kesin metraj zordur buşekilde kesine yakın bulursunuz ve hesabınızı ona göre yaparsınız.

                                                1. Emre
                                                  11 Mayıs 2010 - 10:03

                                                  ben bilal beye çokl teşekkür ederim. Emeğine ve yüreğine sağlık. Herkes bilebilir ancak herkes paylaşabilecek kadar çok ve iyi bilmez. Tebrik ederim

                                                  1. fatih cengiz
                                                    13 Mayıs 2010 - 10:10

                                                    hocam 20’lik duvarda f-f aksında 240-60=180 yanlış değilmi 240-30 =210 olmayacakmı saygılar

                                                    1. Bilal Bilgi
                                                      13 Mayıs 2010 - 12:25

                                                      @fatih cengiz doğrudur, düzelttim.

                                                      1. fatih cengiz
                                                        13 Mayıs 2010 - 14:10

                                                        hocam birde oda ile balkon arasında 20’lik bir duvar var orada aks geçmiyor sanırım onu unutmuşsunuz. emeğiniz için t.ederim.

                                                        1. Bilal Bilgi
                                                          29 Haziran 2011 - 16:38

                                                          Doğru diyorsunuz, gözümden kaçmış. Konuya not olarak ekledim. Teşekkürler.

                                                        1. servet
                                                          1 Temmuz 2010 - 12:48

                                                          bana örnek bir ihata duvarı metrajı lazım öğrenmek için yardımcı olusanız sevinirim bilal bey

                                                          1. gurdal atlamaz
                                                            30 Temmuz 2010 - 13:13

                                                            Merhaba,
                                                            Bu konuda daha hızlı ve daha doğru sonuç alabileceğiniz bir çözüm var.

                                                            Allplan Metraj programı ile bu DWG yi import edip 3 bouyuta çok hızlı kaldırabilir, istediğiniz poz numaralarını verebilir sonrasında da metrajı excell formatında alabiliyorsunuz.

                                                            Denemek isteyenler bana ulaşabilir

                                                            Selamlar
                                                            GA

                                                            1. Emrah Dağlı
                                                              17 Aralık 2010 - 20:29

                                                              selam bu programı bana gönderebilir misiniz denemek istiyorum

                                                              1. Ozdemir
                                                                11 Ağustos 2011 - 18:22

                                                                Enteresan , bende edinebilirmiyim?

                                                              1. veysel
                                                                1 Eylül 2010 - 14:01

                                                                ağzına sağlık

                                                                1. selma
                                                                  30 Eylül 2010 - 20:38

                                                                  ekte koymuş olduğunuz Duvar Metrajı için örnek proje
                                                                  indiremiyorum hata veriyor kontrol eder misiniz

                                                                  1. Bilal Bilgi
                                                                    30 Eylül 2010 - 22:11

                                                                    Kontrol ettim problem yok.

                                                                  1. ibrahim
                                                                    24 Ekim 2010 - 20:36

                                                                    slm veli ya bana 3t ti cami metrajı lazım nerden nasıl bulabılırım?

                                                                    1. uğur
                                                                      5 Kasım 2010 - 14:28

                                                                      abiler bende inşaat 1 okumaktayım ve temelim fazla yok derslerde zorlanıyorum bana hangi kaynak yardımcı olur ve nasıl kendimi geliştirebilirim sayısalımda çok az var ve özel ders almayıda düşünüyorum saygılar.

                                                                      1. Hammerfall
                                                                        20 Kasım 2010 - 12:21

                                                                        ellerine saglik Bilal kardesim emek vermis paylasmissin inan senin bu paylasimin pekcok insana oldukca faydali olacaktir

                                                                        1. fulden çakmak
                                                                          9 Aralık 2010 - 23:46

                                                                          metraj yapmayı ogrenmelıyım ancak cok kafam karıstı bunu anlatmanın dah abasıt bır yolu var mı cevabınızı acılen beklıyor olucam

                                                                          sayglarımla

                                                                          1. adem güldoğan
                                                                            2 Şubat 2011 - 01:29

                                                                            emeğinize sağlık çok işime yaradı.

                                                                            1. çiğdem
                                                                              27 Mart 2011 - 22:14

                                                                              çok güzel olmuş ama bnm elimdeki projenin metrajını çıkaramadım ben henüz 2.sınıftayım ve yapı ressamlığı okuyorum hoca projeyi verdi de ben hesap bilmiyorum buradaki hesaplardan da bir şey anlamadım daha ayrıntılı olarak anlatılan başka projeniz var mı???

                                                                              1. şeyma
                                                                                31 Mart 2011 - 23:17

                                                                                ARKADAŞLAR AÇIKLAMALRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER OLDUKÇA ANLATICI OLMUŞTUR .

                                                                                1. mehmet
                                                                                  26 Nisan 2011 - 21:12

                                                                                  çok yardımcı olduzun teşekkürler

                                                                                  1. Ozan AYDIN
                                                                                    23 Haziran 2011 - 11:44

                                                                                    Üstad merhaba. Kiriş altına kadar duvar aldıgınızı açıklamışsınız çok teşekkürler. Birçok yerde bu kiriş altları yüzünden sıkıntı yaşanır. Aslında mümkünse tabi binanın kesitini de koysanız bence cok güzel oldurdu. Siz görebiliyosunuz. Bu işi ilk defa yapanlar nerden nasıl aldıgınızı projeden görmesi daha iyi olmaz mı nacizane önerim çalışma hayatınızda başarılar

                                                                                    Ozan AYDIN (İnş. Müh.)

                                                                                    1. merve
                                                                                      29 Haziran 2011 - 14:00

                                                                                      20 lik duvar hesabında 13 metreye 1.20 balkon ılave edılmez denılmıs fakat hesaplarda kolonlar 13+1.20 den kolon lar cıkartılarak hesaplanmış . kafam karıstı..

                                                                                      1. Bilal Bilgi
                                                                                        29 Haziran 2011 - 16:22

                                                                                        13,00 + 1,20’lik değer A-H aksları arası’dır.
                                                                                        1,20: sol üst köşedeki odanın 1,20’lik sol duvarından geliyor.
                                                                                        Eğer balkonu da almış olsaydık
                                                                                        13,00 + 1,20 + 1,20
                                                                                        yapmamız gerekirdi.

                                                                                      1. songül
                                                                                        26 Kasım 2011 - 16:40

                                                                                        Emeğinize sağlık

                                                                                        1. Nevzat
                                                                                          26 Kasım 2011 - 16:57

                                                                                          çok faydalı bilgiler olmuş eline sağlık. ben bunların haricnde bi konuda bilgi almak istiyorum. kiriş üzerine iki katlı 20×7 ebadında bir bina yaptırmak istiyorum. bu binada kat başına kaç kolon ve kaç kiriş kullanmalıyım acaba.

                                                                                          1. Bilal Bilgi
                                                                                            26 Kasım 2011 - 18:01

                                                                                            Ayaküstü, plansız projesiz bu tarz bilgiler vermek ve edinmek doğru olmaz. Lütfen bir mühendislik bürosuna danışınız.

                                                                                          1. adem ışıklar
                                                                                            27 Kasım 2011 - 04:50

                                                                                            ben buraya girdim bi purceden bas edecektim ama burda tarif etmem uygun olmaz cizilimle olur bu burecemde binaların deprem veyata afet gibi durmda üstüste cökmesi benim verecem bu pilan hem ucuz hemde budurmda insan ölümlen önü gecme binalarda vincinede vursan asla ve asla üstüste göcmez

                                                                                            1. zana nevzad
                                                                                              16 Aralık 2011 - 00:39

                                                                                              cok guzel emeginize saglik

                                                                                              1. Bilal Bilgi
                                                                                                3 Nisan 2012 - 19:50

                                                                                                Her işte olduğu gibi bu işin okulu var.
                                                                                                Paranız varsa ve yap-sat işine girmek istiyorsanız: Ücretli bir İnşaat Mühendisi tutun, her şeyi güvenli ve yasal yollardan yapınız. Bu şekilde de para kazanmak mümkün.

                                                                                                1. yunus
                                                                                                  15 Nisan 2012 - 15:36

                                                                                                  merhaba ben teknikerlik okuyorum sınavım var bu hafta metraj konusunda yardım edermisiniz? parapet duvar metrajı gibi autocad projesi üzerinden sınav yapacak ama bize föyde gösterdi derste dilerseniz maili vereyim örnek varsa elinizde atarmısınız?

                                                                                            1. cihat
                                                                                              2 Nisan 2012 - 12:47

                                                                                              bilal hocam ben kendim inşAAT MÜHENDİS VEYA TEKNİKERİ DEĞİLİM AMA KENDİM POROJE ÇİZDİRDİM VE KENDİ BİNAMI KENDİM YAPMAK İSTİYORUM VE İİŞ ÖĞRENİP YAP SAT YAPMAK İSTİYORUM BU KONUDA BANA HOCALIK YAPARMISINIZ HERŞEYİ EN BASİTİ İLE ANLATIRMISINIZ MSN ADFRESİMİ YAZDIM SİZİ TANIMAK İSTERİM SAYGILARIMLA xxxxxx@hotmail.com ekleyin bekliyorum hocam 🙂

                                                                                              1. ayhan
                                                                                                4 Nisan 2012 - 10:39

                                                                                                şef 20 lik 10 luk duvar dediğiniz yarım tuğla tam tuğla cinsindenmi

                                                                                                1. Birsen POLAT
                                                                                                  6 Nisan 2012 - 00:16

                                                                                                  bilal bey çok teşekkür ederim.. cok yardımcı oldu verdiğiniz bilgiler.. Saygılarımı sunuyorum..

                                                                                                  1. Bilal Bilgi
                                                                                                    20 Nisan 2012 - 18:33

                                                                                                    Fark etmez, önemli olan duvar kalınlığıdır, duvar kalınlığına bağlı olarak dilediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.

                                                                                                    1. ibrahim demir
                                                                                                      16 Mayıs 2012 - 16:14

                                                                                                      162 m2 ev yapıyorum veranda eksi 143 kalıyor ne kadar duvar olur ve nekadar bism biriket gider biriketin ebadı 20×40 ve yine 160 metrekare çatıya ne kadarkiremit gider saygılar

                                                                                                      1. muhammed güçlü
                                                                                                        22 Mart 2013 - 15:02

                                                                                                        mrb arkadaşlar.Ben Selçuk üni.inşaat mezunuyum.Okul bittikten sonra 1 yıla yakın yapı laboratuvarında çalıştım sonra da bi inşaat firmasına çalışmaya girdim.yaklaşık 1,5 senedir bu firmada çalışıyorum.benim söylemek istediğim şu…tekniker bölümünde yani okuduğumuz bölümde okulda proje okuma metraj çıkarma dersleri yoktu.çok garip ama bunları öğrenmedikten sonra ne anlamı var zaten…bizim firma şu an sadece devlet onarım işleri yapıyor.yani mimari ağırlıklı.kendimi zorladım geliştirmeye çalıştım ve mimari proje konusunda çok bilgi edindim.şu an mimari projeden bina maliyetini çıkarabilirim.ama sıkıntı burda zaten.ben statik alanının daha önemli olduğu görüsündeyim.internet ortamında statik projesini göstererek demir kalıp yada beton metrajını baştan aşagı anlatan bi video yada öğrenim sitesi yok.varsa da çok araştırdım ama bulamadım.bu siteden ve sizlerden ricam eğer öyle bi anlatım varsa yada öğrenebilegimiz bi site paylaşmanızı istiyorum.okulda iken metraj dersi elbette vardı da o da yani çemberden daireden metraj gibi bişi.yani yeni başlayan için güzel bi anlatım gerek.statik hakkında sıfır deilim ama genede baştan anlatım yapacak bi video yada anlatım lazım muhakkak.İlgilenirseniz sevinirim

                                                                                                        1. meltem
                                                                                                          26 Mart 2013 - 22:43

                                                                                                          slm ben 1. sınıf mımar ogrencısıyım ve bana santıyede uygulanan duvarlar hakkında bılgı lazım. bunları bulabılecegım kıtap yada ınternet sayfası var mı? sımdıden tesekkurler.

                                                                                                          1. as
                                                                                                            22 Ağustos 2013 - 01:48

                                                                                                            yani balkonun duvar yüksekliği neden daha düşük…şimdiden cevabınız için teşekkürler…

                                                                                                            1. Bilal Bilgi
                                                                                                              23 Ağustos 2013 - 13:31

                                                                                                              İç duvar değil, balkon dış duvarından bahsediyoruz.

                                                                                                            1. […] önce anlattığım duvar metrajı‘nın ardından demir metrajıyla, Metraj ve Keşif başlığı altında metraj çıkarma […]

                                                                                                              1. […] Duvar metrajı çıkarmak […]

                                                                                                                1. nur
                                                                                                                  5 Ağustos 2014 - 17:37

                                                                                                                  Gayet anlaşılır anlatmışsın bence eline sağlık

                                                                                                                  1. Erhan Kilitçi
                                                                                                                    1 Aralık 2014 - 00:47

                                                                                                                    Yapı metraj ve maliyeti dersi alıyorum. bu bana çok yardımcı oldu teşekkürler konuyu anlayamamıştım . Burda ona açıklık getirdim ve daha iyi anladım. daha fazla örnek olursa sevinirim yine buna benzer

                                                                                                                    1. dilan akkaya
                                                                                                                      17 Mart 2015 - 17:31

                                                                                                                      hocam sağolun yeni mezunum çat pat birseyler yapmaya çalışıyorum daha 2 haftadır bir iş sahibiyim tecrübesiz olduğum bilenerek işe alındım fakat tam öğretemiyolar böyle internet aracılığıyla çözmeye çalışıyorum bazı seyleri ve inanın süper bir anlatım olmuş sizden ricam bir de betonarme döşeme+ tesviye betonu (şap vs.) bunların metraj örneğini paylaşır mısınız? ya da size direk ulaşabilceğimiz bir siteniz falan var mı çok memnun kalırım şuanda inanın duacınız oldum hayvan pazarı projesinin duvar metrajını cıkardım sayılır 😀

                                                                                                                      1. Murat
                                                                                                                        28 Ekim 2015 - 18:35

                                                                                                                        Bilal hocam köye 10*13 m2 2 katlı bir ev yapmak istiyorum.Salon 6*13 mt ve üstü çatıya kadar boş olcak.Evin sağ tarafında ise 4*13 mt alt üst odalar olacak.Binanın ağırlık merkezinde sıkıntı olurmu .Temel 1,5 mt yüksekliğinde olacak.Diğer sorum temeli toprağı kazmadan direk üzerine yapıyorlar.Sorun olurmu ve son olarak Radye temel atmadan Rijit temel atmamın sıkıntısı olurmu biraz çok oldu şimdiden çok teşekkürler

                                                                                                                        1. ayaz
                                                                                                                          10 Ocak 2017 - 14:06

                                                                                                                          çok teşekkürler bilal hoca



                                                                                                                        Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.