Bilal Bilgiİnşaat Teknikeri (Gaziantep Üniversitesi), Bilgisayar meraklısı, Programcı
Etiketler: Ösym, Dgs, Tekniker maaşları, Teknikerin görevleri, İnşaat bölümü, İnşaat teknikeri
Tarih: 23 AÄŸustos 2007 – 10:12
İnşaat Teknikeri Kimdir? Nedir? Ne işe yarar? Dikey geçiş?
Ösym sonuçları açıklandıktan sonra gerek isteyerek gerekse istemeyerek İnşaat Bölümüne yerleşen arkadaşlarımız var. Bu arkadaşların akıllarına;
Simdi ben bu bölümün ne yaptığını ne işe yaradığını pek bilmiyorum, arkadaslar dalga gecio amelelik filan diye.
2 yilliÄŸi bitirince ne olabilirim ve ne kadar para kazanabilirim?
4 yıllığa geçiş yapamazsam?
Buradaki iş imkanı ne kadar?
Doğruyu solemek gerekırse kodlama hatası yaptım ve inşaat bölümü çıktı. Aslında hıç aklımda olmayan bır bölümdü. Benim sormak istediğim bır bayan için nasıl bir meslek hiçbir bilgim yok bu bolumle ilgili.
İki senelik bir inşaat bölümüne gidersem ve 4 senelik mühendisliğe geçemezsem 2 senelik inşaatı bitirdiğimde ne olucam? Bu alanda nasıl işler bulup nekadar para kazanma şansım var?
ve benzeri sorular geliyor. Bu sorulara ve daha fazlasına bir cevap bulmaya çalışalım.
İnşaat Teknikerinin tanımı:
Tekniker iki yıllık meslek yüksek okullarını başarı ile bitiren adaylara verilen bir ünvandır.
İş hayatında ki pozisyonu mühendis ile işçi arasındaki koordinasyonu sağlayan ara eleman olarak konumlandırılmıştır. Wikipedia
2 yıllık İnşaat Bölümü mezunu bir kişi tekniker ünvanını alır.
Tekniker ne iş yapar: Tekniker, Mühendis ile usta arasındaki geçiş elemanı olarak görev yapar. Mühendisle birlikte değerlendirdiği bilgileri ustalara anlatıp, işi takip eder. Tabi bu olay Teknikerin bilgi birikimine bağlıdır. Okulda edindiğiniz teorik bilgiler şantiyede pek işinize yaramayacaktır. Uygulamada pek çok farklılık göreceksiniz. Bu nedenle stajlarınızı şantiyede yapmanızı gördüğünüz uygulamaları en ince detayına kadar ustalara danışmanızı şiddetle tavsiye ederim. Hani bilgi birikimi dedik ya; Diyelimki aynı şantiyede bir Mühendis ve Tekniker görev alıyor, bu şantiyeye bir şantiye şefi lazım. Eğer Teknikerin bilgi ve deneyimi Mühendisten fazla ise işverenin seçimi Teknikerden yana olacaktır. Teknikerin amelelikle işi yok, yeterki ameleden daha çok bilgi birikimine sahip olun. Ayrıca sizin 2 yıllıkta olsa bir diplomanız var, bir üniversite mezunu olarak çoğu yerde saygıyla karşılanacaksınız! Hatta deneyimli bir tekniker yanında Mühendis çalıştırıyor ve birçok inşaat yapıyor. Şehirde ismini duymayan kalmadı. Kendinizi işinize verin.
Bayan tekniker arkadaşlarımız için şantiye işleri ağır olacağından büroda kalmaları daha uygundur. Büroda çay getirip götürmek istemiyorsanız İdecad, Autocad, 3ds Max gibi programları öğrenmeniz yararınızadır. İşin üstesinden gelebileceğinize inanıyorsanız şantiyeyide seçebilirsiniz.
Tekniker MaaÅŸları: Bu konuda net bir ÅŸey söyleyemeyeceÄŸim. YaÅŸadığınız ÅŸehrin ekonomik durumuna ve ÅŸirkete faydanız göz önüne alınarak maaşınız deÄŸiÅŸim gösterebilir. Yeni iÅŸe baÅŸlamış bir tekniker “sigorta + 400/500 YTL” maaÅŸla iÅŸe baÅŸlar diyebiliriz sanırım. Sakın az demeyin, yukarıdada söylediÄŸim gibi ÅŸantiye farklıdır. Aslında siz ilk aylarda iÅŸi öğrenecek üstüne para alacaksınız
Bunun yanında bazı memleketlerde teknikerlere gerek duymuyor. Gaziantep’te neredeyse her firmada bir tekniker bulunurken Mersinde sadece çizim için bayan teknikerler iÅŸ bulabiliyor. Gaziantep’te güzel yapılar boy gösterirken Mersinde merdiven rıht yükseklikleri her basamakta deÄŸiÅŸim gösterip, kiriÅŸler kolonlara yamuk saplanıyor
(tecrübeyle sabittir)
Dikey geçiş (4 yıllığa geçiş) hakkında biraz bilgi vereyim;
Üniversitelerin Dikey geçiÅŸ kontenjanı oldukça az, en fazla 3 kontenjanlı üniversiteler mevcut. Meslek yüksek okullarındaki mezun sayılarını dikkate alırsak öğrencilerin iÅŸi DGS’de bir hayli zor.
EÄŸer ciddi anlamda dgs’yi düşünüyorsanız ilk yapmanız gereken not ortalamanızı yüksek tutmak, mezunlar arasında ilk 3′e girmeniz sonucu dgs sınavında yüksek ek puan getirecektir, tıpkı öss’de okulunuzun verdiÄŸi puan gibi bir durumla karşı karşıyasınız. Bununla birlikte DGS sınavından yüksek baÅŸarı elde etmelisiniz, sayısalcıysanız sayısaldan en az %98 baÅŸarı, sözelden en az %50′lik bir baÅŸarı elde ettiÄŸiniz vakit istediÄŸiniz üniversiteye rahatça yerleÅŸirsiniz. Buda çok çalışmayla olacak iÅŸ.
Bu kadar bilgi yeterli sanırım, atladığım noktalar olabilir sorularınızı bu yazı altına yazabilirsiniz.

Sistem Analizi dersi ile başlayan bir serüven. Birkaç inşaatçı (bölüme istem dışı girmiş olsalarda) genç arkadaş... Destekçi hocaları, paylaşım ruhu ile oluşturulan amatör yazılarla birlikte günlüğe dayalı bir platform.
96 Yorum “İnÅŸaat Teknikeri Kimdir? Nedir? Ne iÅŸe yarar? Dikey geçiÅŸ?”
inşşat bölümünden mühendisliğe geçiş yapmak mümkünmü .bi de 2 yıllıklar 4 yıla çıkacak diyorlar böyle bir şey vermı
ihsan bu yorumu Ağu 23, 2007 tarihinde yapmış.
@ihsan
1. Mümkün, bunun adına dgs diyorlar, yukarıda izah etmeye çalıştım.
2. Henüz diyorlar, netleşmiş bir konu değil, takip ediyoruz.
Bilal Bilgi bu yorumu Ağu 23, 2007 tarihinde yapmış.
açıklamalarınız teÅŸekkürler ama dersler hakkında biraz açıklama yaparsanız sevinirim.hem dgs hemde öss’ye hazırlanmak istiyorum ama dersler hakkında detaylı bilgim yok
ihsan yücel bu yorumu Ağu 25, 2007 tarihinde yapmış.
Evet İhsan Yücel e katılıyorum…Aynı ÅŸekilde bende hem DGS , hemde ÖSS ye hazırlanmayı planlıyorum. Makalenizden anladığım DGS sınavının soruları ÖSS deki gibi lise derslerini kapsıyor. Yani bölümle bi alakası yok. EÄŸer böyleyse çok saçma bi durum… Dersler hakkında bir açıklama yaparsanız çok makbule geçer…
Ertuğrul Sürmeli bu yorumu Ağu 25, 2007 tarihinde yapmış.
@ihsan yuce, @Ertuğrul Sürmeli
Konular hakkında detaylı bilgiye sahip değilim. Buraya tıklayarak 2007 dgs soru ve cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.
Bilal Bilgi bu yorumu Ağu 25, 2007 tarihinde yapmış.
selamınaleykum ben sakarya unıversıtesı ıkı yıllık ınsaat bolumunu kazandım ve yazdıklarınızı okuyunca ve derslerıde gorunce buyuk bır karamsarlıga kapıldım artı bıde ınsaat muhendıslerının herketesı olcamı duyunca cook canım sıkıldı bıde bunların ustune 500 ytl maaÅŸ alacagımı duyunca olay bıttı gıtmeyı dusunmuyorum…
onur bu yorumu Ağu 26, 2007 tarihinde yapmış.
@onur Aleykümselam, Bence yazdıklarımı birdaha oku. Niye böyle ümitsizliÄŸe kapıldın anlamadım. İşe ilk giriÅŸte 500 YTL maaÅŸ alabilirsiniz dedim. Günümüzün Türkiyesinde kimse kimseye bedava para vermez. Bence ilk YIL alacağın 500 YTL maaÅŸ çok bile! Çünkü sana okulda iÅŸin teoirisini veriyorlar uygulamasını hiç bilmiyorsun. Belki kalıpçının yanında yıllarca çalışan 15 yaşındaki çocuk bile senden deneyimli olacaktır. Bilmem anlatabildim mi. İlk seneden sonra biraz bilgi ve deneyimin ardından iÅŸleri tek başına toparlamayı baÅŸarabilirsen gözünün yaşına bakmaz maaşını arttırırlar MERAK ETME. Yalnız dikkat ettiysen hep olasılıklar üzerinde konuÅŸuyorum, çünkü hepsi senin performansına baÄŸlı. İşi yap parayı kap. Teknikerin 500 YTL aldığını kabullenip ilk mezun Mühendiz ne kadar alabilir diye sorarsak kendi kendimize, en fazla 1.000 YTL ile iÅŸe baÅŸlayacaktır. Bunun yanında deneyimli bir Teknikerin 2.000 YTL’ye yakın maaÅŸ aldığınıda biliyorum. Mezun bir Mimarın ofiste birkaç ay sırf iÅŸi öğreniym diye bedavaya çalıştığını gözümle gördüm. İkna olmadıysan dahada örnek verebilirim.
Bilal Bilgi bu yorumu Ağu 26, 2007 tarihinde yapmış.
ya aslında yazılanlar kafamı karıştırdı inşaat bölümü bir bayan için uygunmu degilmi bilmiyorum ne dersleri görücegimi ne iş yapacagımı stajerligimde ne yapacagımı bilmiyorum ingilizce dersi varmış bunun gibi birsürü soru var kafamda gitmekle gitmemek arasında kaldım
fatoş bu yorumu Ağu 27, 2007 tarihinde yapmış.
@fatoş Uygun, istiyorsan hiç korkma. Kafana takılanlarıda yaz cevaplamaya çalışalım.
Bilal Bilgi bu yorumu Ağu 27, 2007 tarihinde yapmış.
2 yıllıkların 4 yıla çıkartılıp devam ettirilmesi bir kaç seneyi bulur heralde.*Bilal birde sol üst taraftaki inşaat bölümü başlığını ve altındaki yazı biraz sağ kaydırsanız daha hoş olacak sanki. Veya bayrağı kaldırsanız. :) iyi çalışmalar
Burak ÖZDEMİR (henster) bu yorumu Ağu 28, 2007 tarihinde yapmış.
selam. arkadaÅŸlar bu kadar ümitsiz karamsar olmayın. insanı insan yapan diploması deÄŸil tecrübesi ve ciddiyetidir.mimar mühendis tekniker olmak amele olmak önemli deÄŸil. önemli olan içinden gelerek bir iÅŸe sarılmak ve azimle çalışmak. kimse kimseye yattığı yerden para vermez. tabi bazı enayiler hariç:D- neyse bende inÅŸaat teknikeriyim. çok iyi derecede autocad biliyorum. çok iyi derecede idecad (mimari-statik ve 3 boyut) biliyorum. archicad ve 3dmax için vaktim yok. istesem onları da öğrenirim. idecad i ben kendi çabamla 3 ayda (full) öğrendim. aldığım maaÅŸ eleman olarak çalışan bir mimar dan mühendis tende fazla. ayrıca ek iÅŸ yapıyorum ve nerdeyse saÄŸda solda konuÅŸupta inÅŸaatta demir diye çakıllara sarılan 4 yıllık mezunlarının 2 katını kazanıyorum. allah a şükür.tabi bunda kendini yetiÅŸtirmesi önemli. lütfen mütevazi mühendis ve mimar arkadaÅŸlar alınmasın. benim patronumda mimar ama yeri gelir bana fikir danışır ben ona danışırım yüksek mühendis bana fikir danışır ben ona danışırım. kimse mükemmel deÄŸildir. önemli olan insan gibi kendini yetiÅŸtirmesi ve geldiÄŸi yerin deÄŸerini bilmesidir. mühendis mimarım diye işçiyi teknikeri küçümseyenler birgün gelir o amele dediÄŸi insanların karşısında ezilir. bizim ofiste çalışan bir mimar vardı. artık yok tabi:D betonarme sistemde duvar kiriÅŸi taşır diyebiliyordu. bu daha en basiti. aks yerleÅŸtirmeyi bilmiyorlar, demir çapını bilmiyorlar, pc ye arazi koordinatlarını giremiyorlar… bu gibi konular iÅŸte… önemli olan iÅŸini severek içinden gelerek yapmaktır. diploma sadece insanın tamponunu ÅŸiÅŸirir. bir mühendisin yaptığı hesabı demir ustası kafadan yapıyo. mimarın çizgisini kalıpçı beyniyle çiziyo. ama nice mühendis mimarlarımız var gerçekten saygıya deÄŸer. hakederek kazanmış ve geldiÄŸi konumun bilincinde onlar sakın alınmasın. neyse uzatmayayım. siz gerçekten içinizden gelerek tekniker olun maaÅŸ istediÄŸinizden de tatminkar olur merak etmeyin. örneÄŸin piyasa da eleman olarak çalışan mimar mühendis maaÅŸları 800-1000 ytl arası ÅŸantiyede bu bilgi ve tecrübeye dayalı olarak 1500- 2500 ytl arası, iyi bir teknikerin ofis maaşı 1000-1200 ÅŸantiye maaşı 1700-2000 arası yeni baÅŸlıyorsa ve sıfırdansa 500-600 sigorta da iÅŸi öğrenirse yapılır. KORKMAK KAYBETMENİN YARISIDIR. GÜVEN KAZANCIN BANKASIDIR. HAKETMEDİĞİ YERDE BULUNANLAR VARYA İŞTE ONLAR YÜZKARASIDIR…:D
scetcher bu yorumu Ağu 28, 2007 tarihinde yapmış.
@burak Bayrak kalkmaz, ama yazıyı hallederiz.
@scetcher çok faydalı bir yazı olmuş, ellerine sağlık.
Bilal Bilgi bu yorumu Ağu 28, 2007 tarihinde yapmış.
saol ya bi de dersler var tabi matematik ve fizik degilde geometri bilgilerime güvenmiyorum acıkcası okadar iyi bir temelim yok ama ne bilim Scetcher’in yazdıklarından baya etkilendim okuma istegim arttı ama yine de3 içimde korku var
fatoş bu yorumu Ağu 28, 2007 tarihinde yapmış.
mrb, ben gecen sene kastamonu myo girdim bizim okulda ne büt., ne yaz okulu, nede dısarıdan yaz okluna gitmek war. sadece 50 alan geçiyo o kadar bgyrda cizimmim çok ii fakat benim 7 dersten kadım bir dönem we ikinçi dönem snıfımda herkesin böle hocalarda bişey olsa hemen bıraksak die bakıo misal bgyr sınawından hep uygulama oloyorus biz elektrikler gitti hoça sizin sansınız kaldınız dedi 2 ,3 senede okulu kolay kolay kimse bitiremiyo düşünüyorumda seneye öss girmk istiom ,kps girmek iyi fırsat olmadı seneye bursa üni inşaat giderim o üni ii miş öss sayısal düz lise mezunum okulun werdigi puan 78.302 çok kararsızım napmalıyım bana yardım edin napmalıyım
özge88 bu yorumu Ağu 30, 2007 tarihinde yapmış.
@fatoş çalış ve işini sev, sorun oçıkacağını sanmıyorum.
@özge88 yine sizde iyiymiş, sizde 50 alan geçiyor: bizde 70 alman gerek.
Yazının devamını anlayamadım, çözümleyemediğim kelimeler (!):
bgyr, girmk, die bakıo, hoça, istiom vs..
Bilal Bilgi bu yorumu Ağu 30, 2007 tarihinde yapmış.
tesekkür ederim size ama kendimi anlatamamışım özür dilerimm adım ezgi kusura bakayın….
ezgi88 bu yorumu Ağu 30, 2007 tarihinde yapmış.
@ezgi88 Dilinin, dininin ırkının hiçbir önemi yok, paylaşmaya çalışıyoruz. Ama biraz daha dikkatli yazmaya özen gösterirsen sevinirim. Yazının çoğunda harfler eksik.
Bilal Bilgi bu yorumu Ağu 30, 2007 tarihinde yapmış.
abi bende inşaat kazandım iskenderunda okuyacam ama bu bölümü sevebilirmiyim bilmiyorum bir kız olarak umarım sıkılmam.. yani severim böyle işleri ama en cok ta çizim i seviyorum napıcam ben yaaww:)
elif eren bu yorumu Eyl 3, 2007 tarihinde yapmış.
merhaba ben insaat ögrencisiyim. ben bu yıl staj yaptım bi mimarın yanında fakat staj dosyamı hala dolduramadım büroda yaptıklarım falan onlar çizimler acıklamalarını yazdım fakat işte malum kızları santiyeye yollamıyolar işte banada santiye resim ve acıklamaları lazım rica etsem yardım edermisiniz
ezgi88 bu yorumu Eyl 4, 2007 tarihinde yapmış.
. selam bende antakya MYO inşaat bölümünü kazandım umarım memnun kalırım bölüm biraz zor biliyorum 4yıllığa geçebilirmiyim bilemiyorum benim için hayırlısı olur umarım inşallah pişman olmam eliferen yazını okudum sanada kolay gelsin
muratdeniz" bu yorumu Eyl 4, 2007 tarihinde yapmış.
@ezgi88 Seni şantiyeye yollamadılarsa şantiyeyle ilgili bilgi yazmana gerek yok ki, yaptıklarını yazman yeterli.
Bilal Bilgi bu yorumu Eyl 4, 2007 tarihinde yapmış.
ben muğla inşaat bölümünü kazandım dikeygeçiş düşünüyorum bakalım yüksek mühendis bi abi var o ban okulda siz tuğla örmeyi bile göreceksiniz dedi müh. bilmediği şeyleri bile zamanla öğreneceksiniz bir müh. ten daha bilgili ve pratik olacaksınız!doğrumu mu okulda tuğla örmeyi falanmı gösterecekler bize?
ERCUI bu yorumu Eyl 4, 2007 tarihinde yapmış.
@ERCUI teorik olarak bilgi verdiler bize, pratikte yani uygulamasını yapmadık. Bir keresinde Yapı Teknolojisinden tuğla işleminin uygulamasını sözlü yapmışlardı. Herşeyi öğretirler, yada öğretmeye çalışırlar. Önemli olan öğrencinin bu kadar bilgiyi 2 sene içinde alabilmesidir
Bilal Bilgi bu yorumu Eyl 5, 2007 tarihinde yapmış.
arkadaşlar ben g.antep kilis myo 7 yılda bitirdim3 defa atıldım.myo da öğreneceğiniz okul bitince hiç bir işe yaramayacak çünkü hiç birşey öğrenmemiş olacaksınız şu an mezun olupta buişi yapan tek öğrenci benim bu işten ekmek yeyecekseniz kendi kendininizi geliştireceksiniz outo cad öğren ide cad öğren demosunu indirebilirsiniz gereksiz arkadaşlardan uzak dur işine yarayan bu işlerden anlayan kişilerle mutlaka irtibatta olun staj yeri çok önemli yoksa çaycılığa devam tekniker demek şantiye demek değildir.yapı denetim şirketlerini unutmayalım
murat (ankara) bu yorumu Eyl 7, 2007 tarihinde yapmış.
staj dosyası illaki şantiyede dolmaz şantiye bilgisi diye bir katap var yada mahalledeki inşşatatn bi kalıpçı ustası bu işi halleder. ben öyle yaptım şahsen yoksa 10 yıl daha mezun olamıyacaktım.okulda öğrendiğim tek şey atatürkün gençliğe hitabesini kurşun kalemle düzgün yazabilmek oldu.
staj dosyası hakkında bu yorumu Eyl 7, 2007 tarihinde yapmış.
arkadaşlar staj dosyasını gözünüzde büyütmeyin dediğim gibi bi kalıpçı bu işi halleder yokmu mahallenizde.meslek lisesi çıkışlı değilsieniz kesinlikle 2 yıl tercih etmeyinizz.artık çok geç diyorsanz.evinizde oto cad 2006 yı mutlaka öğrenin oklu bitince soruyrulacak ilk şey o olacak.yoksa 2 yılda otocad kursuna gitmek zorunda kalırsınız.kimse diplomaya 5 para vermiyo kimsede ne mezunusun diye sormuyo istersen odtü yü bitir adam işe bakıyo istersen ilkokulu bitir yeterki kendini yetiştir.piyasada kullanılan proğramları araştırın satatik ve mimari proğramlar şimdi gözde 3d max öğrenebilirsen 1 numara sizsiniz
murat (ankara) bu yorumu Eyl 7, 2007 tarihinde yapmış.
mrb ben iskenderundan pelin ek kontejandan inşaat yazmak istiorum 2 yıllk.sizce bi bayana uygun mu? yorumlarınızı okudum çok moralim bozuldu bi arkadaş çaycılık getir götür işlerinden bahsedio ya var mı böle bişe benim bildigim o işleri sekreterler yapar..bide maaş konusunda şantiyede çalışanlar 1000 ytl civarı maaş alıomuş malum kızların şantiyeye geçmesi de zormuş ya çok moralim bozuldu ben çizimime güveniorum o yüzden inşaat yazmak istiorum ama 500 600 ytl maaşı duyunca çok moralim bozuldu bi bilgi verin lütfen:(
pelin bu yorumu Eyl 9, 2007 tarihinde yapmış.
@murat Staj dosyanı kalıpçıya hallettiriyorsan okuluda 7 yılda bitirmen doğaldır. Ben henüz mezun olmadan sırf İnşaat Bölümü okuyorum diye ve bir hocamın tavisyesiyle bir inşaat firmasına girdim ve 9 aydırda çalışıyorum. Bilgisayar bölümünde okuyan adamı inşaat firmasına eleman diye almazlar. Diploma işe yaramaz olurmu yahu. Diplomaya elbet para vermezler ama diploma para kazanman için aracı olur!
@pelin ArkadaÅŸlar umutsuluÄŸa kapılmayın, kendi iÅŸini yapmazsan tabi çay getir götür yaparsın. Moralini bozma aslında bayanların iÅŸi biz erkeklerden daha iyi, bak "çizimime güveniyorum" diyorsun. Tam senlik iÅŸ. Yalnız elle deÄŸil "Bilgisayar Destekli Çizim" yaparsan 1000 YTL’den fazlada para kazanabilirsin. Autocad, 3ds Max, İdecad öğrendinmi tamamdır. Özellikle 3ds Max çizimlerinle fason iÅŸler yapıp iyi para kazanabilirsin.
Düzeltme: Åžunuda belirteyim 2 yıllık İnÅŸaat Bölümünde Bilgisayar destekli tasarım dersi var ama sadece Autocad’in temelini öğretiyorlar gerisi sana kalmış.
Bilal Bilgi bu yorumu Eyl 9, 2007 tarihinde yapmış.
slm.sayfanın varlığını yeni farkettim , çok da beğendim.ben de inşaat teknikeriyim. kendimi çok yetersiz buluyorm. merak ettiğim şeylerden birisi projelerde imza yetkimiz ne kadar ayrıca kat olarakmı yoksa m2 olarakmı yetki belirleniyor.teşekkür ederim
selda bu yorumu Eyl 14, 2007 tarihinde yapmış.
@selda Sanırım teknikerlerin imza yetkisi yok, sanırım diyorum çünkü Belediyenin bir ihalesinde, işin takibinde bulunacak elemanlardan Elektirik Mühendisi yada Elektirik Teknikeri isteniliyordu.
İmza konusuna gelincede birçok Müteahhidin Mimar, Mühendis arkadaşları var, bunlara imza attırıp işin başında bulunacağına dair taahhüdler veriliyor ama hiçbiri yerine getirilmiyor. Yani imza yetkisi olsa bile boş. Kendinizi geliştirip şantiyeyi yada büroyu çevip çevirebiliyorsanız sorun yok.
Bilal Bilgi bu yorumu Eyl 14, 2007 tarihinde yapmış.
ben r.m.y.o mezunuyum 2sene oldu bitireli büyük şehirlerde atamıyoruz ben rizedeyim burda atabiliyorum.ARKADAŞLAR TAVSİYEM BU BÖLÜMÜ SEÇMEYİN ÖZELLİKLE KIZLAR İLK BAŞTA ÇOK EZİLİRSİNİZ AYAK İŞİ YAPARSINIZ ama genede kararlıysanız çizimi seviyorum diyosanız kendinizi geliştirin her yönden insanlarla ilişkiniz iyi olmalı atik girişken olmalısınız.herşey zor kolay bişe yok allah yardımcımız olsun nediyim
emre bu yorumu Eyl 17, 2007 tarihinde yapmış.
Bayan arkadaşlar anlamıyosunuz çok büyük şirketlerde çalışmadıkça patronunuz siz varken sekreter almaz nası olsa bu kız var çayımı yapar temizliği yapar gelene gidene hizmet eder (ki hizmet etmekten iş edemiyosunuz)büyük şehirleri bilmiyorum burası böle sırf işyerini temizlemedim die işten çıkarıldım çalışmaktan soğudum piskolojimi bozdular nese düşünün kendinize güveniyosanız öss ye bidaha girin 4 yıllık kazanın benden demesi. parantez içinde adım emre ama bayanım
emre bu yorumu Eyl 17, 2007 tarihinde yapmış.
Slm ben bu siteyi tesadüfen buldum ve yorumları okuyunca çok sinir oldum özellikle ermeninki beni deli etti ne demek inş bayana göre değil ben tuhaf bir şekilde inş kazandım ve kazandığımda sadece inş bina yapılan bi bölüm olarak biliyordum öyle değilmiş hocam bunu bana göstererek anlattı işin çizim boyutu varmışki çok fena hocam bitirme tezi diye bi çizim gösterdiki olaydı çok korktum acaba dedim ve dediğim gibide oldu ilk sınavdan 0.5 aldım uç numarası gibi dimi J ki ben 75 altı notu öğrencilik hayatımda görmemiş ben çok fena yıkıldım bırakmaya karar verdim hocam engel oldu iyikide engel olmuş arkadaşla 34 gün hiç nefes almadan çalıştık ve ben 85 aldım vefinaldede 80 bb geldi ve ve bu elime ramen oldu sağ elimi net kullanamama ragmen J ve ben bölüm 1 oldum 4 kız 52 erkek arasından şu an güzel bir şirkette poje kısmında asistan olarak çalışıyorum ve bu sene dgs girmeye karar verdim 7 yıl sonra müh olucam bundan eminim ben iste ve ala inanıyorum bayanlar isterseniz olur ama inş cidden çok zor çok çalışmak gerekiyor bu kesin ama ben yaptıysam herkes yapabilir
canan_cellik bu yorumu Eyl 18, 2007 tarihinde yapmış.
s.a ben bu sene baÅŸlıyacağım inÅŸaat bölümüne.ama bazı korkularım var.bildiÄŸiniz gibi bu bölüm sayısaldan tercih ediliyor ama ben eÅŸit ağırlık öğrencisiyim.bazen yanlış tercih yaptığımı düşünüyorum.ama ben bu bölümü çok istiyordum fakat ea öğrencisi olduÄŸumdan fazla matemetiÄŸim yok.netten inÅŸaatın derlerine baktım hep matemetik bu matemetik bana çok zorlurluk çıkarır mı.bi de babam müteahhit bana ne gibi faydası olur.yoksa hiç faydası olmaz mı.ÅŸimdiden allah razı olsun…
ESMA bu yorumu Eyl 20, 2007 tarihinde yapmış.
@Esma tabi matematik ağırlıklı, çalışmalısın biraz zorlayacak seni, ayrıca Teknolojinin Bilimsel İlkeleri dersi altında Fizik vb. derslerin konularıda işleniyor. Tabi çalıştıktan sonra çözümeleyecek iş değil. İş hayatına atıldıktan sonra babanın sana çok faydası olacaktır.
Bilal Bilgi bu yorumu Eyl 20, 2007 tarihinde yapmış.
adım onur bu sene össye girdim ve ilk yerleştirmede yerleşemedim hiç bir bölüme ama şimdi 2 yıllık yazmayı düşünüyorum ek yerleştirmelerde ama kararsızım inşaat mı yazsam endüstriyel elektronikmi makinemi bana yardımcı olursanız sevinirim. bu arada sayısal mezunuyum. 1 sene daha össye hazırlanmak istemiyorum
onur bu yorumu Eyl 23, 2007 tarihinde yapmış.
arkadaşlar nedir bu korku nedir bu çekince. ben 2006 gazi üniversitesi inşaat teknikerliği mezunuyum. okulda autocad word,excel,powerpoint, genel pc bilgileri herseyi orda öğrendim. şuan isteiğim gibi 2 boyutlu çizim yapıyorum çok da hızlıyım. tasarım bürosunda iş bulursam dahada geliştiririm. mezun oldugumdan beri hiç boş kalmadım. her zaman iş ve aş var yeterki çalışmak ve gelişmek isteyin. önceki işyerimde rolove alıp çizim yapıyor 800ytl maaş alıyordum (1 yıl sonunda). yeni iş değiştirdim bu iş yerimde başlangıç olarak 700ytl+ssk aldım. sizcede yeterli değilmi sonuçda 1 yıllık bi tecrubem var. suan bi inşaat firmasında büroda ihale takip metraj keşif ve şantiye kontrolleri yapıyorum. çokda yorucu değil. bayan arkadaşlar için soyluyorum şantiye de olmadıgınız surece zor değil. şantiye olsada zor değil çünkü işiniz bu olacağı için sadece işlerinizi takip edeceksiniz siz akşama kadar inşaatın tepesinde kalıpla betonla ugrasmıcaksınız ki, ayrıca inşaat dediğimiz yerler ole korkulası yerler değil(inşaatcı bi aileden geliyorum içinde buyudum)okuldaki dersler konusunda ben zorlanmadım düz lise mezunuyum, ama sunu söylemeliyim betonarme,çelik ve teknolojinin bilimsel ilkelerinde tökezleyen çokdu ama genelde hersey hocada bitiyor. dersi severseniz önyargılı olmazsanız takır takır gecersiniz. ben hiç planlamadıgım ugrasmadıgım halde 1. sınıfda bölüm birincisi oldum. 2. sınıfda bölüm 2. olarak bitirdim. derece gibi bi amacım olmadıgı halde bu oldu, biraz kasılsaydım daha fazlasıda olurdu. çok çalışmadım bunu solemek isterim ama siz siz olun basite almayın ama çokda sıkmayın kendinizi onemi olan derslerinize devamlı girin ve fazla arkadas alemlerine dalmayın eglenin gezin ama unutmayın okumak birinci oncelikli amacınız. bunu soledim çünkü ilk dönemden sonra bazıları kendilerini kaybediyo dersler bi tarafa amaçlarından uzaklaşıyolar.hiç birşey zor değil yeterki isteyerek yapın.selamlarımla herkese başarılar.
ümit DEMİRATAR bu yorumu Eyl 26, 2007 tarihinde yapmış.
Åžu an kku inÅŸaat tek. 2 sınıftayım … 2 yıllık hayatta yazmam diye küçümsüyordum Ama aldığım duyumlara ve 1 sene bu bölümü okuduktan sora gördümki hiçde küçümsenicek bi tarafı yokmuÅŸ DiÄŸer 2 yıllıklar arasında en çok iÅŸ imkanı olan ve En saygın bölüm diye düşünüyorum çoÄŸu 4 yıllık danda iyi bence… DiÄŸer üniversitelerdeki eÄŸitim sistemini bilemeyeceÄŸim ama bizim ünide hocalarımız fazla kasıyorlar bizi yatarak geçmek imkansız … Hal durum böyle olunca bu üniyi bitirince ve dgs ile 4 yıllık bir yere yerleÅŸemezsem bu mesleÄŸi yaparak 500 ytl almak komik olur diye düşünüyorum …Bazı arkadaÅŸlarımız kendinizi geliÅŸtirerek alacağınız ücreti yükseltebileceksiniz demiÅŸ doÄŸru tabi ama bu her meslekde böyledir serbest meslek bile yapsan iÅŸi bilirsen daha çok para kazanırsın… Sonuç olarak öss de çok iyi puanlar alıp kalite diye tabir edilen bir kaç bölümden birini kazanmadıkça zaten güzel paralar kazanılamıyo onun için bu bölümü yazan arkadaÅŸlar olarak seve seve okuyacağız ince detaylara hiç takılmadan kendimizi geliÅŸtirmeye çalışacağız mesela benim gibi naylon staj yapmayın
sevgiler saygılar gkn…
Gökhan bu yorumu Eyl 29, 2007 tarihinde yapmış.
ben yaklaşık 10 yıllık teknikerim bir öğretmenin 2 katını kazanıyorum.benden çookk daha fazla kazananlarıda biliyorum..ama ÅŸunu söylim nazik bayanlara göre deÄŸil bu iÅŸ. büroda çalışan ÅŸantiyede çalışanın yarısını zor alır.nazik bayanlarında ÅŸantiyede zorlanacağını sanıyorum…
Asım Kahraman bu yorumu Eki 6, 2007 tarihinde yapmış.
arkadaşlar 2006 yılında çıkan afla ktü rmyo inşaat bölümünü bitirebildim. ama şuan okuldan bana kalan sadece bir adet sertifikadiploma oldu. ve inanın okul boyunca nefret ettiğim inşaat teknikerliğini şimdi mumla arar oldum.inanın çok istiyorum kendimi yetiştirip bi inşaat teknikeri olabilmek.yani sonuçta diplomaya bakılırsa teknikerim ama kendimi nasıl yetiştirebilirim. evet bi yerden başlamam lazım ama bana kim tahammül gösterir diye düşünüp kimsedende yardım isteyemiyorum ne yapabilirim bilen akıl verebilecek biri varsa bana yazsın lütfen .çoğu kişinin dediği gibi parada istemem yeterkiöğrenebileyim..sevgiler saygılar muratcihan1978@hotmail.com
murat bu yorumu Eki 19, 2007 tarihinde yapmış.
Ben ceyhan m.y.o. inşaat 99 mezunuyum ve aralıksız 8 yıldır bir inşaat şirketinin şantiye genel formenligini yapıyorum.okulnuzu ve bölümünüzü küçümsemeyin ve mesleginizi severek yapın yoksa başarıyı yakalayamazsınız. Aynı zamanda iyi bir geliriniz sizin işinizi sahiplenmeniz ve kendinizi yetiştirmenize baglı. ben aylık 3000 ytl civarında bir kazanca sahibim ve bunun yanında sosyal imkanlarımda iyi ama bunu elde edebilmek için çok çalışıp kendimi kabul ettirdim ve o bahsi geçen bilgisayar programlarınıda hiç bilmiyorum sadece şantiyedeyim ve sahada çalışıyorum. işimi ve meslegimi seviyorum. işe ilk girdigimde 2000 yılında asgari ücrtten biraz fala kazanıyordum sebat etmek ve dürüst çalışmakla ilgili.meslege girecek arkadaşlara tavsiyem hezaman sevdiginiz işi yapın ancak o zaman başarılı olur ve kazanırsınız.
mustafa özmen bu yorumu Kas 4, 2007 tarihinde yapmış.
Yazıyı okudum acıklaman cok guzel olmus.
Karamsarlıga kapılan meslektaşlarıma soluyorum;
Suan Cezayırde calısıyorum ve İnşallah sıze daha cok nasıp olur 1400 euro maasla basladım ve benım deneyımım 0 (sıfır) cunkü ılk işim. Şuan herturlu bılgıyı kapıp daha ıyı mekanlarda saglam sırketlerde kendımı gostermek ıcın yurdumdan uzaklastım.
Ccetcher dedıgı gıbı guven soz konusu asla kaybetmek ıstemıyorsanız yapı hakkında neler bulursanız okuyun kacırmayın emınımkı olmak ıstedıgınz yerden daha ıyı bır yerde olacaksınız…
Kaliteli iÅŸ Bilgi ister
Kaliteli insan Bigili insandır (işi dogrultusunda yanlıs anlasılmasın)
Saygılarımla
tan bu yorumu Kas 28, 2007 tarihinde yapmış.
Ben ilk okul mezunuyum mühendislik şirketinde sekreter olarak çalışıyorum teknikerimiz çıkınca bu görevi yapıp yapamayacağım soruldu sizce ne yapmalıyım şansım varmı?
elif bu yorumu Kas 29, 2007 tarihinde yapmış.
acaba yapabilme şansım nekadar bu iş diplomaylamı yoksa kafaylamı alakalı bana bilgi verin veya bunun için kurs falan alabileceğim bir yer varmı
elif bu yorumu Kas 29, 2007 tarihinde yapmış.
@elif iş sende biter, başaracağına inanıyorsan gir işe. İşi bilmesen bile bu mesleği yapmak istiyorsan öğrenirsin ve yapabilirsin.
Kursu falan yok bu iÅŸin, bu iÅŸin kursu ÅŸantiye’dir. BilediÄŸin ÅŸeyleri kısa sürede öğretirler sana diÄŸer firma elemanları.
Neden olmasın?
Bilal Bilgi bu yorumu Kas 29, 2007 tarihinde yapmış.
Çok tşkkür ederim bana cesaret verdiniz herkes yaparsın diyo ama tek korktuğum biraz unutkan olmam ve inşaatlarla ilgili bir çok terimin karşılığının ne anlama geldiğini bilmemem ama çok zor bir işmi acaba o konuda kararsız kaldım sizde cesaret verdiniz sitedeki arkadaşlardanda yorum bekliyorum herkese slm.
elif bu yorumu Kas 30, 2007 tarihinde yapmış.
@elif Benim kadar unutkan olduÄŸuna imkan vermiyorum. Cebinde her zaman bir kalemin ve küçük bir not defterin olmalı. İnÅŸaat terimleri zamanla uygulamaları gördükçe öğreneceksin. Ayrıca birazda araÅŸtırma yaptınmı bu iÅŸ tamam. Sitemizdeki İnÅŸaat Terimleri Sözlüğü‘nden faydalanabilirsin.
Bilal Bilgi bu yorumu Kas 30, 2007 tarihinde yapmış.
merhaba arkadaslar.
ben inşaat teknikeriyim. ne yazıkki torpiliniz olmadan kolay kolay iş bulamazsınız.ama yurt dışında calışırsanız 1200-1600 dolar arası para ile başlar 3000 ve üzerinde maaş alabilirsiniz.ben suanda 2200 dolar maaş alıyorum. ama cok calışmanız gerekır.eger özel bir sorunuz varsa mail atın yardımcı olurum.2 yıllık üniversite 4 yıllıga cıkmaz.tekniker ile mühendis arasında hiç bir fark yok.nerdeyse aynı derslerı görüyorsunuz.aradakı tek fark 2 yıl eksık olması.bu cok uzucu.keske 4 yıllık ıcın bir sans verseler. ama dgs gibi saçma sapan bir sınavla degıl.
emre bu yorumu Ara 12, 2007 tarihinde yapmış.
Arkadaşalar bende sakarya myo da okuyorum size bi konuda danışmak istiyorum autocad,idecad ve 3ds maxı nasıl öğrenebilirim
mehmet bu yorumu Ara 14, 2007 tarihinde yapmış.
Arkadaslar bende yenı basladım sayılır pek bı bılgım yok kendımı gelıstırmem ıcın ne tavsıye edersınız daha 1 ıcncı sınıf 1 ıncı donem
meslegı ogrenmek ve gereklı programlara baslamak ıcın tavısyenız nedır
ornegın atuo cad daha gormedım ama okulda da pek bır sey ogreteceklerını sanmıyorum autocad dısında hangı programlar gereklı?
selman bu yorumu Ara 16, 2007 tarihinde yapmış.
arkadaşlar ben Cumhuriyet üni. İnşaat bölümü bitirdim. Şimdi yeni bir site kurmaya çalışıyorum dileyen oradan Teknikerlikle ilgili dökümanlar bulabilir.Sektörde 5 yıl çalıştım Statik konusunda baya ileri safhalara gittim ama bu nasıl bir memleketse 500 ytl den fazla maaş alamadım. En sonunda çalıştığım bir şirketteki yetkiliye küfür ettim ayrıldım
EÄŸer Autucad-3dmax-İdeCAD-STA4 gibi temel inÅŸaat programlarını öğrenmek isteyen arkadaÅŸlar çok yakında sitemden faydalana bilir. Tüm teknikerlere saygılar…
fatih bu yorumu Ara 24, 2007 tarihinde yapmış.
arkadaşlar ben fosil diye tabir edebileceğiniz bir abinizim ve teknikerim meslekte 15 yıl bitti ve maaşım 3.000,00 ytl+yemek+araba+prim sakın kendinizi aşağılamayın öyle 500,00 ytl yede takılmayın.evet bilgisayar çok önemli ama şantiyenizi iyi geliştirin.iyi bir şantiyeci her hal ve durumda iyi kazanır.tünel kalıbı iyi öğrenin.çeliği iyi öğrenin.masa başı bize gelmez biz ara elemanda değiliz biz ana elemanız.ben 7000 daire tünel bitirdim.okulların sayısını hatırlamıyorum bile.sakın umutsuz olayın.selamlar
veli keskin bu yorumu Oca 12, 2008 tarihinde yapmış.
bütün inşaat çı arkadaşlara selamlar .çanakkale 18 mart üni inşaat 1.sınıftayım.üstadlarıma bi sorum olacak .stajımı bir mişmarın yanındamı yapmalıyım ya da inş müh yanındamı ?sebepleriyle aydınlatırsanız çok memnun olurum hayırlı işler bol kazançlar:)
ferhat çelik bu yorumu Oca 20, 2008 tarihinde yapmış.
slm ben düz lise mezunuyum bu yıl birlesik arap emirliklerinden Qatar da calıstım havaalanı projesinde topograf (haritacı) olarak calıstım kesinlikle maas düsük degil en az 1500 dolar alıyodu teknikerler bizim orada tabi sigortasıda var. gittiginiz firmaya göre degisir maas ama cok ta düsük olacagını tahmin etmiyorum. masa bası kadar igrenc bir iş yok sahada kalıp kendinizi geliştirirseniz ilerleyen zamanlarda santiye sefligine bile yükselebilirsiniz. bu arada bi sorum olacak size insaat teknikerligini bölümü için ösym puanı ile ögrenci alan myo varmı ? yardımcı olursanız sevinirim :S arastırdım ama bulamadım
aytac bu yorumu Oca 21, 2008 tarihinde yapmış.
@ferhat Tabi ki İnÅŸaat Mühendis’nin yanında yapmalısın. Bir mimar sana ÅŸuranın rölevesini çıkar dediÄŸinde ne yapacaksın? Ama İnÅŸaat Müh. senden metraj istediÄŸi zaman okulda verilen bilgiler doğürultusunda bunu rahatlıkla yapabilirsin. Adı üstünde İnÅŸaat Bölümü deÄŸil mi? İnÅŸaat dersleri ile ilgili bilgiler veren bölüm.
Bilal Bilgi bu yorumu Oca 21, 2008 tarihinde yapmış.
yardım edebilicek yokmu yada sorumu yanıtlayabilicek ? henuz yanıt alamadım :S
aytac bu yorumu Oca 21, 2008 tarihinde yapmış.
@aytac Öncelikle meslek liselerindeki öğrencilerin talepleri değerlendiriliyor. Daha sonra eğer kontenjanda açık varsa düz lise öğrencilerinin başvuruları değerlendiriliyor. İnşaat Bölümü (myo) konusunda düz lise çıkışlı öğrencilerin avantajı çok. Ösym sayısal puanı ile alıyor.
Bilal Bilgi bu yorumu Oca 21, 2008 tarihinde yapmış.
meraba arkadaslar ben van 100.yıl inÅŸaat bölümü birinci sınıf ögrencisiyim bence bir iÅŸe baÅŸlarken para ya bakmayın o iÅŸi ne kadar dogru bir ÅŸekılde basara bılecegınıze bakın turkiye’deki iÅŸ olanakları dar ise bunu geniÅŸletmekde bizim elimizde yani ÅŸuda acıkki turkıyede kendı maaşını kendın belırlıyorsun ne kadar kendını gelıstırırsen o kadar fazla basarılı olursun bakın bı abım ne guzel yazmıs 15 senedır bı iÅŸi yapıyomus sız daha baslamadan karamsarlıga kapılmışsınız bence yazık uzuldum boyle duÅŸunen inÅŸaatcılar varsa bence uzucu…. iyi calısmalar dip not(dogudakilerın bu iÅŸe merakını ogrenmek isteyen misafirim olabilir)insaallah aynı merak sızın ıcınde gecerlı olur.
aykut(istanbul) bu yorumu Oca 22, 2008 tarihinde yapmış.
merhaba bende kastamonu myo inÅŸaat bölümünde okuyorum 3.sınıfım 4 de de uzadı.bu okul berbat bir yer insan hakları öğrenci hakları hiç birÅŸey yok….tüm öss lilere duyrulur sakın geleceÄŸini düşünen gelmesin buraya..
gül bu yorumu Şub 8, 2008 tarihinde yapmış.
bende kırşehir myo inşaat okuyorum tercih edecek olan arkadaşlara uyarı sakın yazmayın kendinize yazık etmeyin hocalar çok kasıyor iş olanağıda az burayı okuyacağınıza hiç okumayın daha iyi
tamer bu yorumu Şub 11, 2008 tarihinde yapmış.
merhaba ben burak ben daha lise son sınıftayım ailem ve kendi isteğimden dolayı ben okusamda okumasam da müteahhit lik yapıcam tekniker olursam benim ne gibi avantajlarım olucak bide teknikerin mühendisten tam olarak ne farkı var özellikle imza hakları konusunda ne gibi farkları var yani müteahhit lik yapıcak olan birisi için mühendislik ve teknikerlik arasındaki farklar nedir ? şimdiden çok teşekkür ederim
burak bu yorumu Şub 13, 2008 tarihinde yapmış.
@burak ben ne yazmışım yukarda? Arkadaşlar neler yazmış, hiç okudun mu?
Bilal Bilgi bu yorumu Şub 13, 2008 tarihinde yapmış.
sakarya meslek yüksek okulu 2.sınıf öğrencisiyim dgs ye hazırlanıyorum acaba sakarya üniversitesinin inşaat mühendisliği ve yapı ögretmenliği için kontenjanlar nedir bilen varmı???
hamdi bu yorumu Şub 17, 2008 tarihinde yapmış.
SAYIN MESLEKTAÅžLARIM:
Lütfen karamsar olmayın bu meslekten tam17 yıldır para kazanıyorum ve auto-cad 3dmax v.b. bilmiyorum .sizlere en son çalıştığım yer olarak Romanya da tam net 2300 euro maaşla halen çalışmaktayım.Türkiye de 2007 haziran ayında Romanya ya gitmeden önce Özer inşaatta Kocaeli-Gebze organize sanayi bölgesinde 2250 ytl maaşla çalıştım.
yapılacak tek ÅŸey büyük bir ÅŸantiyede gerekirse parasız 1 yıl çalışıp inÅŸaattın her kalemine ;bütün ayrıntılara inerek (metre,gönye,mastar,nivo…….)kullanarak güzel bir bonservis saÄŸlamaktır
Dediğim gibi 17 yıldır bu diplomanın ekmeğini yiyorum ve 2 çocuk sahibiyim.
ÖNEMLİ NOT :YURTDIŞI TECRÜBESİ HERŞEYDEN ÖNCE GELİYOR 2-3 YIL YURT DIŞI TECRÜBESİ YAPAN TEKNİKER ARKADAŞLARIM İŞ KORKUSU YAŞAMASIN
can bu yorumu Şub 17, 2008 tarihinde yapmış.
iyide gerçektende okulda gösterilenle bizim yapacaklarımız farklı…ben selçuk üni. 1. sınıf ögrencisiyim…okulda gördüklerimizle çalışırken yapıcaklarımız pek bi baÄŸlantılı deÄŸil gibi…uygulama olsa gürekli tam bilgi olur…ki ne olursa olsun herkez endiÅŸeli bu bölümde ne yapıcaz nerede nasıl çalışıcaz diye…
gökhan bu yorumu Şub 20, 2008 tarihinde yapmış.
ha bide meslek lisesi cıkışlılarına 4 yıllık imkanı verdiler…bende düz lise çıkışlıyım ama o dört yıl ne kazandırıcak onlara anlamadım…rütbe farkı olucakmı anlamadım yani zaten sınavsız 2 yıllık hakları vardı 4 yaptılar ilginc yani…
gökhan bu yorumu Şub 20, 2008 tarihinde yapmış.
inşaat teknikeri deyip geçmeyin arkadaşlar bende inşaat teknikeryim aynı firmada hem mühemdis hem tekniker çalışıyoduk ve ben daha deneyimli olduğum çin ben şantiye şefi seçildim 2 yıllık okusanızda hiç bişey değişmiyor önemli olam emek vermek ve deneyimli olmak böyle olursanız tekniker mühendis farkı kalmaz.. ve maaşlara geliyim her firmaya işe göre maaş değişir bazen ikramiyede alırsınız(patronunuza göre değişir bu)ben 12 senedir şantiye şefliği yapıyorum maaşım 1700 ytl yi geçmiş durumda bu ve teknikerlerin şantiyede yükselebilecekleri en yüksek konum şeflikdir.. dediğim gibi buraya gelmeniz için mühendis olmanız şart değil tekniker meslekdaşlarımın deneyimli olduğu taktirde deneyimsiz bir mühemdise göre mevkiileri maaşları değişebilir.. yeni mezun olanlar teknikerliği amelilik gibi görmesinler sakın herkese yeni iş hayatlarında başarılar dilerim..
resul bu yorumu Şub 20, 2008 tarihinde yapmış.
ya tamam resül abi de ya ÅŸantiye ÅŸefi ne yapar orda hani iÅŸ amaçlı en fazla neler yapar neler yapmalı gibi ÅŸeyleri bilmek isterim.yani o durumda işçilerle aynı sekilde calısılırmı yada bu ÅŸirkete göre gene deÄŸiÅŸirmi…cevap verirsen sevinirim
gökhan bu yorumu Şub 21, 2008 tarihinde yapmış.
ÅŸantiye ÅŸefi ne yapar yani işçilerden farklı n<sıl calısır yada budamı sirkete göre degiÅŸir onları söylerseniz memnun olurum….
gökhan bu yorumu Şub 21, 2008 tarihinde yapmış.
Sevgili meslektaşlarım ve adayları,
ben de yukarıda kendine fosil tabir edilen abilerinizdenim; 20 yıldır inş. teknikeriyim ara ara boşluklarım oldu ama ne zaman dara düşsem mesleğim hep bana ekmek kapım oldu.Üzerime yapışan beton ekmeğim oldu elimi dokunduğum soğuk demir altına dönüştü çocuklarımı okuttum ailemi geçindirdim.
Åžu an da büyük bir ÅŸantiyede ve çok önemli prestijli bir proje de transferle ÅŸantiye ÅŸefiyim.Åžu anki ekonomik koÅŸullara göre çok şükür iyi bir maaÅŸ ve bir sürü olanaklarım var.Artık yaptığım inÅŸaatları ve projeleri unuttum.Bir tek mühendislik plakam yok ÅŸimdi bazen çok piÅŸmanlık duyuyorum, bu bilgi ve tecrübeyle artık olması gereken mühendislik diplomamı almak için ÖSS sınavına da hazırlanıyorum iÅŸ yaÅŸamım boyuncada hep eksikliÄŸini duydum.Proje müdürü olmak için deÄŸil! sadece kendim için…
İş tecrübemi tüm arkadaÅŸlara aktarmak istiyorum; asla yalan söylemeyin ve mesleÄŸinizle , yaptığınız iÅŸle gurur duyun(ama biliyorsanız) iÅŸinizi severek yapın sürekli kendinizi geliÅŸtirin yaÅŸamda plakalar para kazanmıyor arabayı iyi süren kazanıyor.BilmediÄŸiniz konu hakkında asla yorum yapmayın ÅŸantiye hatayı affetmez size çok pahalı bir derse mal olur.Sizi ezmek ve kullanmak isteyenler olacaktır ve maalesef bu olaylar çoÄŸu ÅŸantiyelerde var …
Kendinizi asla ezdirmeyin ,sizi ezmek isteyen yada kullanmak isteyenlere bilginizle ve işinizle kendinizi ispatlayarak ve çok çalışarak her zaman onlardan önce hareket ederek siz onları ezin ve onların o kendini beğenmiş kompleksleri ve zaafları ile kendilerinin ne kadar küçük düştüklerini seyredin.
Bu tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim bu çoğu meslektaşımı iş yaşamın da rahatsız eden ve edecek olan bir sorun ama aşılabilecek bir sorun sakın büyütmeyin ve sadece işinize odaklanın.Yapan usta değildir yaptırandır usta olan! sizlere okulda verilen de aslında bu beceridir bunu ortaya çıkatmakta size kalmış.
Bu tüm mühendis arkadaşlarımız yada abilerimiz için geçerli değil çok değerli üstadlar ve gerçek bilim adamlarımız var.Bir mühendis aslında bilim adamıdır ve öyle olmalıdır ona görede davranışlarına dikkat etmelidir.Bizde gösterilmesi gereken saygıyı hakkıyla , çalışarak , idealist, hak edene plakasına bakmadan göstermek zorundayız.Ama ölçüsünü aşmadan kendinizi küçük düşürmeden bu çekişmeyi VE KOMPLEKSLERİ bir kenara bırakıp o arkaşlarımıza fikir verip, fikir alarak yapmalıyız DOSTÇA.
Sakın size yapılanı yanınızda çalışan kalfalara , işçilere yapmayın onlarla arkadaÅŸ olun ama her zaman mesafeli,saygılı onlardan bir iÅŸ istediÄŸiniz zaman yaptırımınız olmalı.Onlara bir abi , baba, bir öğretmen gibi yaklaşın o arkadaÅŸlarımızla iÅŸveren arasındaki güvencelerisiniz.Sizin elinizde bir ÅŸantiye ve bir sürü imkanınız var unutmayın.O ÅŸantiyeyi siz çekip çeviriyor ve o iÅŸin kalitesini hızını uygulamasını siz yapıyorsunuz.Bir inÅŸaatın tüm yükünü sorumluluÄŸunu biz teknikerler sırtımızda taşıyoruz ve taşımalıyız kendimizin ve mesleÄŸimizin ne kadar deÄŸerli onurlu gurur duyulacak bir meslek olduÄŸunu göstemeliyiz….
Hepinize başarılar diliyorum.
UĞUR bu yorumu Şub 21, 2008 tarihinde yapmış.
Herkese merhaba.Anadolu lisesi ea mezunuyum aof iÅŸletme 2.sınıf öğrencisiyim.Bu yıl öss’ye girip inÅŸaat teknikerliÄŸine girmeyi düşünüyorum.Aslında ilk hedefim radyoloji bölümü ama puanları çok yüksek.İnÅŸaat teknikerliÄŸinin puanı düşük bu iÅŸi yapabileceÄŸime inanıyorum zaten yapmak zorundayım Türkiyede ekmek aslanın midesinde üniye giremezsem açıköğretimden bir cacık olacağım yok.Makine ve inÅŸaat arasında kaldım ikisinden birini seçicem.Aof’ü bırakmadan inÅŸaat bölümünü birlikte okumayı düşünüyorum.Sizce zor olur mu?Aof’ü bırakamam askerlik ve memurluk sınavları açısından iÅŸime yarıyor.Öss sınavlarında yeterince zaman kaybettim askerliÄŸide uzun dönem yapıp 1 yıl daha kaybetmeyeyim.
Mehmet85 bu yorumu Şub 23, 2008 tarihinde yapmış.
mrb arkadaslar bende inÅŸaat 1.sınıf ögrencisiyim tercih yaparken bi sürü eleÅŸtri almama ragmen yazdm ve inÅŸaat geldi hocalarımız bu iÅŸi severek ve arastırarark yaparsak kesnlkle ii yerlere gelebilecegimizi söylüyorlar dersler gercekten cok agır ve hocalar gercekten cok zorluyor.çizimi seven ve sayısalına güvenen varsa yazsın bu bölümü ve gercekten iletiÅŸim gözü karalık cok önmli sadece parayı düşünüp tercih edicekler için dikkat elma tam olmadan agzın tadını bozar ama güzelken zevk verir yemesi aynen bunun gibi eger ii bi ara eleman olursanız calıstıgnız yerde göz önnde olursnz ve ii yerlere gelrsnz.hersey için gercekten tskler hepimize basarılar arkadaslar…
gökce bu yorumu Mar 3, 2008 tarihinde yapmış.
Lütfen yorumunuzun yazıyla ilgili olmasına ve imla kurallarına dikkat ediniz.
Sevgili arkadaşlar; ben 1997 Cumhuriyet Üniversitesi SMYO İnşaat bölümü mezunuyum. 2000 yılında askerlikten sonra uluslararası bir kargo firmasında işe başladım. Kendimi kabul ettirmem oldukça zor oldu. İşe başladığımda Autocad ve diğer çizim programlarını bilmiyordum. Ama öğrendim. İnsan isteyince oluyor. Şuan da ofiste tek teknik personel benim. Tüm şantiyelerin (antrepo inşaatları, bağış lise inşaatı, iş merkezi projesi, aktarma merkezleri, şubeler vb) bilgileri benim kontrolüm altında. Maaş derseniz işe göre biraz düşük 1.750.000 ama devamlılık ve kariyer açısından terkedilecek bir yer değil. Yani iş yine bizde bitiyor.
İbrahim bu yorumu Mar 6, 2008 tarihinde yapmış.
inÅŸaat teknikerlerin dogru dürüst tarifini yazın boÅŸuna sitene girerek vaktimi kaybettim…
ibrahim bu yorumu Mar 9, 2008 tarihinde yapmış.
@ibrahim teknikerin senin istediÄŸin doÄŸru dürüst tarifini bulursan samimi olarak söylüyorum görmek isterim…
Bilal Bilgi bu yorumu Mar 9, 2008 tarihinde yapmış.
selamın aleyküm ben konyadan hüseyin ben 2007 öss ye girdim.sayısal puanım okul puanıyla beraber 208 , eÅŸit ağırlık puanım ise 246 .ben 2007 öss de tercih etmedim bu sene tekrar sınava girecem inÅŸaallah puanımı biraz daha yükseltsem benim inÅŸaat teknikerliÄŸine girme ÅŸansım nedir.ÅŸu anda eÅŸit ağırlık ögrencisiyim beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.ayrıca daha soracak sorum vardı ama bu yorumlar bana çok yardımcı oldu böyle bir site yaptığınız için çok teÅŸekkür ederim………….@@@@@@
Hüseyin@@ bu yorumu Mar 11, 2008 tarihinde yapmış.
selamın aleküm… ismim hüseyin
benim eÅŸit ağırlık ögrencisiyim.2007 öss puanım sayısal 208.eÅŸit ağırlık puanım 246, ben bu senede biraz daha yüksek puan alırsam benim tercih ÅŸansım nedir? benim inÅŸaat teknikerliÄŸini tercih etme ÅŸansım nedir eÅŸit ağırlıktan mı yoksa sayısaldan mı?tercih yapmam gerek beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.birde inÅŸaat teknikerliÄŸinin puanı nedir?ÅŸimdiden eÅŸekkür edeerim…….
hüseyin @@@@@@ bu yorumu Mar 11, 2008 tarihinde yapmış.
İyi günler ben öss ye hazırlanıyorum. Bir sorum olacak. İnşaat mühendisi olmadan inşaat teknikerinin imza yetkisi var mı?
Yani sadece inşaat teknikeri inşaatlarda görev alabilir mi? tanıdığım inşaat mütahiti var ve eğer oluyorsa okulu bitirip onun yanına girmeyi isterim?
Reco bu yorumu Mar 13, 2008 tarihinde yapmış.
slm arkadaslar ben mersın myo inşaat bolumunu bıtırdım 2004 yılında dgs ıle erciyes ıns muh kazandım ve bu yıl 8 hazıranda bıtırıyorum oncelıkle sunu soyleyeyım ınsaat teknıkerlıgını secen arkadaslar bence ıyı bı bolum sectınız ınsaatın gelecegı var olmeyecek bı meslek ayrıca arkadaslar hıc kafanıza dert etmeyın ve korkmayın ısteyen herkes dgs yı kazanır cok kolay bı sınav herkesın abarttıgına bakmayın eger yuksekokul dgs insaat muh hakkında sorularınız olursa eger seve seve yanıtlarım kader arkadasıyız sonucta hepınızle fakat ben bu sıteye arada takılabılıyorum ama sorularınız maıl olarak yollarsanız 24 saat ıcınde sıze donebılırım bayan arkadaslarada burdan bı tavsıye hıc korkmayın tanıdıgım cok basarılı santıyede calısan bayan arkadaslar da var ve erkeklere nazaran cok daha yuksek maasla calısıyorlar dıslı olun sadece korkmayın herkes sızden korksun arkadaslar maılım (m_ural38@hotmail.com)
murat bu yorumu Mar 16, 2008 tarihinde yapmış.
slm reco oncelıkle hedefın ınsaat muhendıslıgı olsun ama eger katsayı kurbanı ısen myo sec ve ordan ınsaat muhendıslıgıne gec bence ve teknıkerler tabıkı ınsaatda calısırlar yetkısı var ama muh olmak tabıkıde daha ıyı emır vermek emır almaktan ıyıdır
murat bu yorumu Mar 16, 2008 tarihinde yapmış.
şantiyede amele çavuşlugu yapmak işteyn tekniker olsun arkadaşlar boşuna pembe laflara inanmayın teknikerlere iş falan yok olsada amelelik var ona göre aklınızı basınıza alın okuyun mühendis olun hiç bir kanuni yetkiniz yok devlette kadronuz yok santiyelerde amelelik işleri var zaten şantiyede çalışmak için se torpil lazım benden söylemesi gerçekler acıdır ama gerçek mirmarın sendromu havasını çekmek işteyen asgari üçretle proje cizer benden söylemesi arkadaşlar
inş tek. bu yorumu Mar 16, 2008 tarihinde yapmış.
seLam arkadaslar bende cbü ünv. insaat tekn. 2.sınıf okuyorum mezuniyetıme 2.5 ay kaldı ayrıyetten bu sene sınava gırıp acıkogretım yazıp askerligi kısa donem yapmak amacım..bildigim tek sey var ki oda 2 senelik insaat bolumunun cogu abuk sabuk 4 senelik bölümlerden iyi olmasıdır.(ornek verecek olursak ziraat müh. su urunleri biyoloji kimyaa vs.)bu bolumlerden cıkan arkadaslarıda goruyorum verdıkleri maasları begenmeyip baska işlerle mesgul oluyorlar..ben idecad programını ogrendım kendiligimden 3-4 aylık bir kasmam sonucu ve hocamın dibinden ayrılmayarak..okulda sadece teorik rakamlarla oynuyorsun ama normal insaatcı olmak istersen mutlaka iyi bir mütehatın yanında veya gusel bir insaat sirketinde işi ogrenmek ıcın faso fiso deilde cidid olarak staj yapmak lasım okul hayatınız devam ederken..ben yabancı dilde biliyorum ve bu sayede gecen yaz rusyada staj yaptım enka sayesınde ama tabıkıde enkaya bi tanıdık vasıtasıyla girdim ve bana staj parası 2 aylık 1000 dolar para verdiler..kimse sakın panige veya karamsarlıga kapılmasın sadece kendini gelistirmeye ve işi ögrenmeye baksın derim.sahsen bizi okulda hic sıkmıyorlar 2.ögretimim hergun ders 5 te baslar 6 da bıter bıızm okulda ve ben taa manisadan izmir karsıyakaya donerm 1 saatte
ondan bende staja kadar fazla bi bilgim yoktu insaatla ilgili ama iyi bir yerde staj ve ogrenme istegiyle basardım sanki biras tabi daha cok fazla ogrenecek seyim var onunda farkındayım..anadolu lisesinden mezunum biras haylazlık biras serserilik gezme tozmaya kaptırıp kendımı 2 sene oss yı kazanamadım 3.sene dedim yeter artık 2 senelikte olsa yazıcam dedim ve bilerek isteyerek insaatı sectim aklı sonradan gelenlerdenim bende acıkcası dgs ye matematıgımın cok kuvvetlı olmasına ragmen guvenmıyorum cunku kontejan sayıları cok az tutuluyor.transkriptim su an 84 sene sonunda onu 90 yapıp dqs ye giricem ama olmasada uzulmucem dgs cunku biliyorumki bolumumum 2 seneliginde bile gelistirebilirseniz kendınızı ve isinizi severseniz cok iyi paralar ve işler basarabılcegıme inanıyorum.ayrıyetten erkeklere tavsiyem dqs den umudu olmayanların benım gıbı oss yede gırmelerını tavsıye ederım. en azından sınavda 10 mat. sorusu yapıp cıkın sınavdan genede acıkoqretım oluyor 4 senelık bir isletme falan hic yoktan 15 ay askerde kayıp yasamazsınız. zaman degerli..
mesyeuxtesyeux bu yorumu Mar 18, 2008 tarihinde yapmış.
slm .arklar ben sözel mezunuym ama insaat teknikerligine gitmek istiyorum ama kaç puanla alındıgını bilmiorum bana bi yardım cı olursanaız sevinirimm …
burak bu yorumu Mar 20, 2008 tarihinde yapmış.
@buraak Hamdi, yanıtlanmış sorunu:
sakarya üniversitesi için 0.3 lük katsayı için 230.000
Bilal Bilgi bu yorumu Mar 21, 2008 tarihinde yapmış.
slm ben sözel mezunuyum.inşaat teknikerligine gitmek istiyorum ama kaç puan almam gerekiyor bilmiyorum ve minimum puanla hangi ünüversiteye girilir bilmek istiyorum.Ben liseyi bitireli uzun zaman oldu diyebilirim.Yani hayatın ve insanların gerçek yüzünü gördükten sonra aklım başıma geldi.şimdiden teşekkür ederim
halide bu yorumu Mar 21, 2008 tarihinde yapmış.
2002 Selçuk üni. Mezunuyum mesleğimi seviyorum.Ama inşaattan ziyada MYO okuyacaklara tavsiyem şudur sakın okumayın bir sene daha sabredin lisans kazanmaya çalışın..
Çünkü; myo mezunlarının hiç bir hakkı yok sizleri özel sektörde ön plana çıkaran hiç bir yetkiniz yok sizleri devlet kadrolarına bile teknisyen ünvanı vererek alıyorlar böyle saçmalıklar ülkesinde yaşıyoruz.
İş bulma konusunda kendinizi yetiÅŸtirin özellikle çizim programları konusunda bilgisayar size eÅŸinizden daha yakın olsun,uygulama konusunda ilerde olmaya çalışın…
6 yıldır aktif olarak aynı firmada çalışıyorum ve proje müdürü olarak görev yapıyorum…ÅžUNU UNUTMAYIN MYO MEZUNLARI ARA DEĞİL (ANA) ELEMANDIR…GÜCÜNÜZÜN FARKINDA OLUN EĞİTİN KENDİNİZİ.
Saygılarımla..
CADbankası.com Sahibi bu yorumu Mar 23, 2008 tarihinde yapmış.
slm arkadaşlar ben eşit ağırlık mezunuyum inşaat teknikerliğine girmek istiyorum fakat kaç puandan öğrenci alındığını bilmiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.????????
@@@murat bu yorumu Mar 23, 2008 tarihinde yapmış.
ben sayısal ogrencısıyım benım 2 yıllık universteye gıtme olasılım nedir.
feyyaz bu yorumu Mar 31, 2008 tarihinde yapmış.
Arkadaşlar bu kadar korkmayın bu bölümden.
ama ÅŸunu söyleyebilirim bu mesleÄŸe gönül verebilecek gerçekten severek yapabilecek insanlar seçsin. ben 2002 yılında baÅŸladım eskiÅŸehir sivrihisar myo’na. öğpretim olarak hayatımın yanlışını yaptım çok kötü bir okul. ayrıca halkıda öğrenciye pek iyi gözle bakmıyor. 3 yıl okumama raÄŸmen okulumuz öğrencilerinin çoÄŸu gibi bırakmaya karar verdim. sonrasında ÅŸantiyelerde çalışmaya baÅŸladım. ilk baÅŸta deneyimim bana verilen sorumluluk iin yeterli olmadığından dolayı zorluk çektim ama autocad çizimim iyi olduÄŸundan (yaklaşık 7-8 yıldır çiziyorum) kendimi kabul ettirdim. maaşım 500+ssk idi. 8 ay sonunda ayrıldım ve baÅŸka bir ÅŸirkete girdim saha ölçümleri ağırlıklı ve ÅŸantiye ÅŸefi olarak. direk 1000 ytl ile baÅŸladım ve 1500 oldu. ama diplomam iÅŸe yaramıyor diyen arkadaÅŸlar için söylüyorum; diploma maaşımızı vermiyo ama diplomasızda olmuyor. çok piÅŸman oldum bunalıma kadar sürükledi. ben bu sene iÅŸi bırakıp össye girdim ve yeniden mersin üniversitesine girdim ve memnunum. arkadaÅŸlar size okul için bir tüyo vereyim myo nun kampüs içinde olan yerleri tercih edin ve araÅŸtırın. yoksa küçük yerlerde üniversite havasına girmeniz çok zor. buda öğrenci psikolojisi için çok önemli saygılar..
Ersin bu yorumu Nis 2, 2008 tarihinde yapmış.
mrb
2002 de s.ü.inş.teknikerliğinden mezun oldum.çeşitli sebeplerden kendi sekötürümde çalışamadım.26 yaşındayım geç kaldım biliyorum ama bu saatten sonra kendi sektörüme yönelsem bana artısı ve eksisi ne olur?
Levent bu yorumu Nis 4, 2008 tarihinde yapmış.
Arkadaşlar ben şu an kurumumda inşaat teknikeriyim ama ilk olararak inşaat değil başka kadroda yerleşebildim daha sonra kurum içinde sınavlara girerek kadromu aldım yoksa diğer türlü yerleşemiyordum
Ziyaretçi bu yorumu Nis 21, 2008 tarihinde yapmış.
mrb lar ben sitenizi tesadüf olarak gördüm inşaat teknikeriyim 2006 antakya mezunuyum.bi bayanım ama inş okumak söyledikleri gibi zor değil.çk rahat okudum şimdide gaziantepte bi ahşap firmasında tasarımcılık yapıyorum.autocaddi azda olsa bilmem bu iş bulmama çk yardımcı oldu.bilginiz olsun diye nlattım bunları bayan teknikerler autocad kullanmayı biliyorsa ahşap firmalarında iş bulabilirler.bide benim size sorum olacak belediyeler tekniker alımını nasıl yapıyolar.(aslında biliyorum torpille ama torpil olmadan ne yapabilirim).nereye başvurmam lazım?
pnr2805 bu yorumu Nis 29, 2008 tarihinde yapmış.
slm arkadaşlar.ben bu sene ösym sınavına girecem.deneme sınavlarında aldığım puanla inşaat teknikerliğini kazana biliyorum.ben inşaat okumak istiyorum ama bir sorunum var.bundan 2 yıl evvel bir operasyon(emeliyat)geçirdim.sol umuzumu kullanamıyorum.%40 çalışabilir raporum var.inşaat teknikerliği mesleğini yürütebilirmiyim?mezun olduktan sonra herhangi bir şirkette çalışabilirmiyim.cevabınızı bekliyorum şimdiden tşkler.
hüseyin bu yorumu May 3, 2008 tarihinde yapmış.
Merhaba.Ben bu yıl sınava gırcem ve ınsaat teknıkerı olmak ıstıyorum.Ne kadar puan almam lazım? Simdiden tesekkurler.
Mert Can bu yorumu May 7, 2008 tarihinde yapmış.
arkadaslar sakın mugla unıversıtesı ınsaat programını yazmayınn kalıyosunuz genelde herkesss kalıyo aldanmayınnn sakınnn yazmayınnn pısman olursunuzzzz
MUGLA UNI (MERKEZ)YAZMAYIN bu yorumu May 9, 2008 tarihinde yapmış.
merhaba arkadaslar ben afyon myo 1.sınıf örencisiyim sizlere sunu sölemeliyim dersler ne kadar zorlasırsa o kadar seviniorum ve gitgidede zorlasıor. Çünkü dersler zorlasırsa aa bizim bu bölüm bi ise yarıycak die düsünüorum birsürü kuskum var ve çevremdekiler simdiden isimi buldular bu yaz staj yapıcam ve ne oldunu isallah anlarım.(böle dediğime bakmayın öle çalıskan bi öğrenci deilim
afyon myo bu yorumu May 9, 2008 tarihinde yapmış.