Logo Background RSS
Blue Theme Green Theme Pink Theme Black Theme Red Theme

İnşaat Teknikeri Kimdir? Nedir? Ne işe yarar? Dikey geçiş?

  • Bilal Bilgi YAZAR: Bilal Bilgi
     İnşaat Teknikeri (Gaziantep Üniversitesi), Bilgisayar meraklısı ve Programcı
     Etiketler: , , , , , , , , , , , ,
     Tarih: 23 Ağustos 2007 – 10:12
    Bugün: 23, Toplam: 129606 defa okunmuş.
    (28 votes, average: 4.04 out of 5)
    Loading ... Loading ...

    Ösym sonuçları açıklandıktan sonra gerek isteyerek gerekse istemeyerek İnşaat Bölümüne yerleşen arkadaşlarımız var. Bu arkadaşların akıllarına;

    Simdi ben bu bölümün ne yaptığını ne işe yaradığını pek bilmiyorum, arkadaslar dalga gecio amelelik filan diye.
    2 yilliği bitirince ne olabilirim ve ne kadar para kazanabilirim?
    4 yıllığa geçiş yapamazsam?
    Buradaki iş imkanı ne kadar?
    Doğruyu solemek gerekırse kodlama hatası yaptım ve inşaat bölümü çıktı. Aslında hıç aklımda olmayan bır bölümdü. Benim sormak istediğim bır bayan için nasıl bir meslek hiçbir bilgim yok bu bolumle ilgili.
    İki senelik bir inşaat bölümüne gidersem ve 4 senelik mühendisliğe geçemezsem 2 senelik inşaatı bitirdiğimde ne olucam? Bu alanda nasıl işler bulup nekadar para kazanma şansım var?

    ve benzeri sorular geliyor. Bu sorulara ve daha fazlasına bir cevap bulmaya çalışalım.

    İnşaat Teknikerinin tanımı

    Tekniker iki yıllık meslek yüksek okullarını başarı ile bitiren adaylara verilen bir ünvandır.
    İş hayatında ki pozisyonu mühendis ile işçi arasındaki koordinasyonu sağlayan ara eleman olarak konumlandırılmıştır. Wikipedia
    2 yıllık İnşaat Bölümü mezunu bir kişi tekniker ünvanını alır.

    Tekniker ne iş yapar

    Tekniker, Mühendis ile usta arasındaki geçiş elemanı olarak görev yapar. Mühendisle birlikte değerlendirdiği bilgileri ustalara anlatıp, işi takip eder. Tabi bu olay Teknikerin bilgi birikimine bağlıdır. Okulda edindiğiniz teorik bilgiler şantiyede pek işinize yaramayacaktır. Uygulamada pek çok farklılık göreceksiniz. Bu nedenle stajlarınızı şantiyede yapmanızı gördüğünüz uygulamaları en ince detayına kadar ustalara danışmanızı şiddetle tavsiye ederim. Hani bilgi birikimi dedik ya; Diyelimki aynı şantiyede bir Mühendis ve Tekniker görev alıyor, bu şantiyeye bir şantiye şefi lazım. Eğer Teknikerin bilgi ve deneyimi Mühendisten fazla ise işverenin seçimi Teknikerden yana olacaktır. Teknikerin amelelikle işi yok, yeterki ameleden daha çok bilgi birikimine sahip olun. Ayrıca sizin 2 yıllıkta olsa bir diplomanız var, bir üniversite mezunu olarak çoğu yerde saygıyla karşılanacaksınız! Hatta deneyimli bir tekniker yanında Mühendis çalıştırıyor ve birçok inşaat yapıyor. Şehirde ismini duymayan kalmadı. Kendinizi işinize verin.

    Bayan teknikerler

    Bayan tekniker arkadaşlarımız için şantiye işleri ağır olduğundan daha çok büroda çalışmayı tercih ediyorlar.

    Büroda çay getirip götürmek istemiyorsanız Idecad, Autocad, 3ds Max gibi programları öğrenmeniz yararınızadır. İşin üstesinden gelebileceğinize inanıyorsanız şantiyeyi de seçebilirsiniz. Neden olmasın?

    Tekniker Maaşları

    Bu konuda net bir şey söyleyemeyeceğim. Yaşadığınız şehrin ekonomik durumuna ve şirkete faydanız göz önüne alınarak maaşınız değişim gösterebilir. Yeni işe başlamış bir tekniker (”sigorta + 500/600 TL” 2007 yılı ekonomik koşullara göre yazılmıştır. ) sigorta+ ~700tl maaşla işe başlar diyebiliriz sanırım. Sakın az demeyin, yukarıdada söylediğim gibi şantiye farklıdır. Aslında siz ilk aylarda işi öğrenecek üstüne para alacaksınız  :-) 5 yıl deneyimli bir teknikerin maaşı bulunduğu şehrin de ekonomik durumu göz önünde bulundurmak suretiyle 900-3.000 TL arası değişebilir. Doğru fiyat aralığını bulmak için yaşadığınız şehirdeki piyasayı araştırınız.

    Bunun yanında bazı şehirlerde teknikerlere gerek duyulmuyor. Gaziantep’te neredeyse her firmada bir tekniker bulunurken Mersinde sadece çizim için bayan teknikerler iş bulabiliyor. Gaziantep’te güzel yapılar boy gösterirken Mersinde merdiven rıht yükseklikleri her basamakta değişim gösterip, kirişler kolonlara yamuk saplanıyor (tecrübeyle sabittir)

    Dikey geçiş (4 yıllığa geçiş) hakkında biraz bilgi vereyim

    Üniversitelerin Dikey geçiş kontenjanı oldukça az, en fazla 3 kontenjanlı üniversiteler mevcut. (2010 yılında bu rakam 5-20′ye yükseltildi)  Meslek yüksek okullarındaki mezun sayılarını dikkate alırsak öğrencilerin işi DGS’de bir hayli zor.
    Eğer ciddi anlamda dgs’yi düşünüyorsanız ilk yapmanız gereken not ortalamanızı yüksek tutmak, mezunlar arasında ilk 3′e girmeniz sonucu dgs sınavında yüksek ek puan getirecektir, tıpkı öss’de okulunuzun verdiği puan gibi bir durumla karşı karşıyasınız. Bununla birlikte DGS sınavından yüksek başarı elde etmelisiniz, sayısalcıysanız sayısaldan en az %98 başarı, sözelden en az %50′lik bir başarı elde ettiğiniz vakit istediğiniz üniversiteye rahatça yerleşirsiniz. Buda çok çalışmayla olacak iş.

    Bu kadar bilgi yeterli sanırım, atladığım noktalar olabilir sorularınızı bu yazı altına yazabilirsiniz.

626 Yorum

    1. hakan
      6 Mart 2011 - 13:09

      oncelikle merhaba busra ben insaat teknikerligini mersin silifke tasucunda 2009 yilinda bitirdim suan rusya moskovada insaat muhendisi pozusyonundayim. bu meslekte bayanlar genellikle ofisteki isleri yapmak isterler. yani anlayacagin bu meslegi secmissen ve ofis bilgi birikimini gelistirmissen bayan ve erkek ayrimcaligi olmaz. tek yapman gereken kendini gelistirmek. ben teknikerlikten muhendis pozusyonu aldim ve ondan sonra santiye sefi oldum aldigim para muhendis ayliginin nerdeyse iki kati. bu sure bir yil icinde gerceklesti. umitsizlige kapilma tek yapman gerken kendini gelistirmek…..

      1. bozo
        7 Mart 2011 - 21:53

        herkese merhaba arkadaslar ; öncelikle bu meslegın zor bı meslek oldugunu soyleyım. hayatında inşaatın yanından gecmemiş , hayatında sıkıntı cekmemiş , rahat işlerde calışmış arkadaşlar uzak dursun derim çünkü inşaat işi meşekkatlidir. ama severek yapar işinizi önemser ve süreklı arastırırsanız guzel bı meslek oldugunu söyleyebilirim maaş konusuna gelince yukardakı yorumlarda orhan agabey agabey dıyorum cunku, (benden buyuk) maaş ve yetki olayını bıraz umutsuz anlatmış ben katılmıyorum . hıc bı muhensısın sızden ıkı yıl fazla okudugu ıcın santıyede sizden daha önemlı oldugunu düşünmeyin evet imza olayı bizim işimizi biraz zorlaştırır ama bı teknıker bı muhendısten ıyı olmayı ısterse olur. tabı calısarak örneklerı mevcuttur.o yuzden teknıker arkadasları fazla karamsarlıga suruklemeyelım. bu meslegı yermeyı bırakıp nerde eksıkler var neden teknıkerler az maaş alır bunların sebeplerının arastırıp , bu sorunları hep beraber çözelim, sız kendı meslegınızı kucumsedıkce santıyede saygı gormeyı beklemeyın saygı dıplomaya gösterılmez.saygı emege , tecrubeye , kalıteye , bılgıye , becerıye , ve işinin hakkını veren adama gosterılır. TEKNIKER olan veya olamayı dusunen arkadaslar hayatta basarılar.

        1. bozo
          7 Mart 2011 - 22:25

          yurt dışından kardeşim tabıkı maaşları, ıyı hesaplamak lazım zaten bu işin içinde kalıp ve demırı ogrenırken otomatık olarak yevmıyelerden ve kıme ne kadar para verecegız hakkında da bılgı sahıbı oluyosunuz. inanın istedıkten sonra yapılmayacak bı sey degıl çünkü ben inşaatta 15 yıllık taseronun catı egımını bıle hesaplayamadıgını gordum. o yuzden teknıker arkadaşlar bu işleri onlardan cok daha ıyı yapabilir ve takip edebilir. zaten benım soyledıgım olay bi çok buyuk şerketlerde var . yanı kalfa dıye bişey yok buyuk şirketlerde her işi teknık adamlar yaptırırlar. tabı bu maaş olayı bızım egıtımımızdekı duzensızlıklerden kaynaklanıyo, 2 yıl boyunca bu cocuklar hıc uygulama yapmadan mezun edılıp, hadi iş bulun denıp sektore gonderılıyo ve inşaatla ilgili teorık bılgısı olan fakat hıc uygulama gormemıs arkadaslar iş bulmakta zorlanıyolr. bulsalar bile düşük maaşlarla çalışıyolar. yanı düşük maaştan şikayet eden arkadaslar bu işi bırazcık okul yıllarında merak edıp inşaatın içine girip hem egıtım alırken hem de uygulama gormus olsalardı maaş da bı tatmınsızlık olmazdı dıye dusunuyorum. sız muteahhıte bı seyler kazandıracaksınız kı duzgun bı maaş talebınde bulunusanız. haklı olarak işi fazla bılmeyen hıc kımseye 2000 3000 lıra gıbı para vermezler dogal olarak 700 800 falan maaslarla ıse baslıyoruz .yanı tum teknıker arkadaslar mutehıtlerın yanına gıderken hazırlıklı gıdelım bize neden fazla maaş vermesı gerektıgını ıcraatlarımızla ispat edıp sonra sonuna kadar hakkımızı alalım. ama dedıgım gıbı okul yıllarında aldıgınız teorık bılgılerı inşaatta harmanlayarak .sadece dıplomanız oldugu ıcın yuksek maaşlar beklemek bıraz hayal olur .her sektorde oldugu gıbı sız onlara kazandırmadıkca duzgun maaşlar alamazsınız. benım yukardakı yorumum ıyı maaş almak için yollardan bırısı 2 3 yıl sıkıntı cekersınız ama 2000 3000 lıradan asagı calısmasınız.kalıp ve demır işlerde calışmasanız bıle tugunlasacagınız en onemlı ıkı iş kalemıdır. cunku ıkısı de statıkle alakalıdır. bu işleri ıyı takıp edıp nasıl uygulandıgını ıyı anlarsanız zaten ıyı statık bılgıyede sahıp olursunuz. her sey gonlunuzce olsun…

          1. ufuk
            10 Mart 2011 - 13:01

            selam, ben meslek lisesinde sözel bir bölümde okuyorum. üniversite için bölümümü değiştirip 2 yıllık inşaat teknolojisi bölümü okumak istiyorum, yalnız matematikle pek aram yok ancak 2 yıllık bu bölümü kazana bilirim, teknikerlik için matematik çok önemli mi?

            1. bozo
              15 Mart 2011 - 17:51

              ufuk kardeşim matemetik hayatın her evresınde cok önemlidir. bence aranı ıyı tut çünkü hangi meslek sahıbı olursan ol karsına kesınlıkle çıkar. inşaat teknıkerlıgıne gelınce matemetıkle iç içe olan bı meslektır matematık olmadan teknıkerlık yarım kalır. inşaat teknıkerının yaptıgı en önemli işlerden bırıde metraj cıkarmaktır. metraj ıcınde matematık bılgısı gerekır. daha bı cok alanda işine yarayacaktır . örnek müteahhıt sana soruyo bu iş için kac metre kup beton gerekır.kac metre küp kereste gıder. kac lıra malıyetı olur gibi , bunları bılmen için matematık şart , matematıgı ögrenmeden teknıkerlıgı dusunme , sana tavsıyem budur inşaallah yardımcı olmusumdur. meslek hayatında basarılar.

              1. yusuf
                17 Ocak 2012 - 20:22

                UFUK bende inşaat öğrencisiyim şu kadarını söylim sayısal olmadan özellikle matematiğin olmadan çok sıkıntı çekersin onu söylim ve fizikde çok önemli bence karar vermeden önce matematik ve fiziği sevmeye ve çalışmaya başla başarılar sana….

              1. fatih
                11 Mart 2011 - 22:21

                abilerim benim derslerim iyi değil liselerin puanlarını gezerken bu işi inşaat teknolojisi(teknikeri)alanını gördüm 338 puanla alıyor yorumlara bakılınca kötü bir iş değil diyorlar maaşları ilk 500 daha sonra 2000tl oluyor diyorlar ne yapacağımı şaşırdım lütfen bu işi yapanlar ben bilgilendirsin çünkü lise seçmem için az kaldı lütfen beni acil bilgilendirin şimdiden teşekkür eder saygılarımı sunarım…

                1. fatih b.
                  13 Mart 2011 - 10:26

                  ben düz liseye gidiyorum şuanda 3.sınıf öğrencisiyim inşaat teknikeri düz liselerdende alıyorlarmı ??? ortalama kaç puandır??

                  1. fewzie
                    14 Mart 2011 - 19:51

                    ben inşaat teknikeriyim 2010 yılı mezunuyum bayan olarak şuan belediye fen işleri inşaat teknikeri olarak çalışıorum 17…700 tl maaş alıyorum inşaat teknikerliği hiçte küçümsenecek bir meslek değil çokta memnunum görevimden!….

                    1. volkan
                      17 Mart 2011 - 09:38

                      inşaat bölümündeeee sayısall cokk önemlıı oldugu bııı gercekk arkadasımm ama buu senın sayısalııı ögrenemeyeceksınn die bii kural deildir ben insaat tek. 2 sınıf ögrencısıyım ve sözelciyim sayısalım yok deyıp yoldan donmek deıldır bencee gayret verıp basarmaktır meslegı sevıyorsanızzzz

                      1. volkan
                        17 Mart 2011 - 09:47

                        eda derslerin ıyıyse kardesımmm dgs ile muhendıslıkk tercıh etmenıı önerırımm sana bende ınsaat teknolojısı 2 sınıfım bende dgs yada ösys ile muhendislik kapısını aralamaya calısacagım allah yardımcın olsunn

                        1. gokhan dilgin
                          20 Mart 2011 - 19:38

                          tekniker olabiliyoruz ewet 2 yıllık geçiş hakkımızda var onada tmm böle yorum üstüne yorum yapmaktansa şu inşahat bölümünü adam gibi düzgün bi şekilde açıklayan yokmu ya inşahat bölümü dalları hangi yerlere gidebiliriz neler yapabilirz bende endüstri meslek son sınıf öğrencisiyim inşaht güzel bi meslek ama nasıl değerlendirelim

                          1. murat
                            21 Mart 2011 - 00:37

                            okudun bölümün önemi yok. hangi bölüm olursa olsun özel sektörde iş bulabilmek için mutlaka ve mutlaka bir tanıdığın olması gerek. ben yeni mezun olduğumda kendi alanım ile ilgili iş bulamadım . askerlikten sonra son kontrol elemanı olarak prefabrik fabrikasında 500 tl maaşla çalıştım. daha sonra işi bırakıp asgari ücretle banka ekspertizliği yaptım. banka eksoertizliği yaptığım sürede 1400 tl maaşla belediyede sözleşmeli olarak çalıştım. şu an banka ekspertizliği yapıyorum ve aldığı maaş 750 tl’dir. ama iş yoğunluğundan ne gecem belli, ne gündüzüm nede hafta sonu.. bende tavsiyem inşaat bölümünü hiçkimseyi tavsiye etmiyorum. işe başladığınız sizi daha fazla çalıştırmak için tek geçerli meslek dalı inşaat teknikerliği, ister şantiytede görev alın, ister ofis ortamında, isterseniz benim gibi banka ekspertizliği yapın hiç sorun değil. iş verenin sizi çok çalıştırmak için mutlaka geçerli bir sebebi vardır. bence bu bölümü okuyanlar okulu bırakıp kpss’yi orta öğretim düzeyinde girsinler.ş onlar için bu daha hayırlısı olur. bu bölümü bitirdikten sonra aradıklarını bulamayabilirler. özel sektör çok acımasız, kamuya girmek çok zor…………….

                            1. gökhan öztürk
                              26 Mart 2011 - 21:59

                              ben insaat bölümüde okuyanson sınıf öğrencisiyim iki senelik okuyup insaat teknkeri mi olunca mı hemen iş bulurm yoksa restrasyn mu okuyp is imkanı doar simdiden tesekkürler

                              1. ömer güngör
                                31 Mart 2011 - 15:43

                                arkadaşlar ben eşit ağırlık bölümündeyim acaba benim kendi biölümümden inşaat teknikerliğine girme ihtimalim varmı

                                1. fuat
                                  9 Mayıs 2011 - 12:57

                                  var kardeşim bende inşaat teknikerliği okuyom son sınıf ve eşit ağrılık böl. menzunum

                                1. fethiyeli
                                  2 Nisan 2011 - 23:55

                                  selam arkadaşlar.ben 98 -2000 yılında 2 yıllık inşaat bölümünü okudum ve diplomamı aldım.inşaat işini düşündüm vede kendimce dedim ki insanlar var oldukça ve yaşadıkça yapı yapmaya devam edecekler.kendimi inşaat işine verdim.birçok inşaat şirketinde çalıştım,yeri geldi amelelikte yaptım,yeri geldi şantiye şefliyide.şuanda çalıştıgım şirketin genel müdürüyüm ama aynı zamanda şantiyelerde şantiye şefliği yapmaya devam ediyorum.demek istediğim arkadaşlar bu mesleğin birçok kolu var mutlaka birinde başarılı olursunuz.yeter ki isteyin ve gayret edin.bu meslek hep geçerli arkadaşlar.

                                  1. Çapkın İNŞAATCI
                                    5 Nisan 2011 - 22:38

                                    Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba ben bir inşaat teknikeriyim elbette her işte old gibi bizim işimizdede başarılı-başarısız arkadaşlar var bu yorumları okudum bazılarını tebrık ettım bazılarına çok kızdım arkadaşlar bir şey var bakın bu işte gerçekten başarılı olmakistiyorsanız herşeyden önce inşaat ı seveceksınız çimento tozunuda yutmayı bileceksin autocad karşısında iş yapmayıda bileceksin sana git çimento taşı agrega taşı diyen asla olamaz işini seveceksin bu işi yapmak için yapacaksın parayı değil işini seveceksın şimdi bazı arkadaşlar düşünür parasız hiçbir iş olmuyor diye inanın oluyor bakın parasız iş olmuyor diyenler bu siteye olumsuz yorum gönderenler şimdiden hepinize başarılar dilerim iyi çalışmalar dilerim…

                                    1. yağmur
                                      14 Nisan 2011 - 17:01

                                      bende okuyorum antep üniversitesinde sakın okumayın sakın

                                      1. yusuf
                                        17 Ocak 2012 - 20:25

                                        siz okuyosanız bunu istememeniz sizden kaynaklanan bir şey bence.öğrenci istekli ve azimli vede başarılı oldumu okulunu herşeyden üstün tutar ve sever bence bu sizde yok o yüzden arkadaşları yanlış yönlendirmeye hakkınız yok

                                      1. ba.ek
                                        16 Nisan 2011 - 11:12

                                        tamamen kendinizi geliştirmenizle alakalı herşey… 3 sene önce mezun oldum 1 sene sigortasız 500-TL ye çalıştım… Artık ‘bayan şantiyede çalışamaz’ diye bir kavram yok… bizde sahaya çıkarız, şantiye ofisinde çalışırız, erkekler mi sadece inşaat teknikerleri, bizde teknikeriz o yüzden bayanlar hiç çekinmesinler bölüm için… Ben şuan bir HES şantiyesinde Teknik Ofis Şefi olarak görev yapıyorum, sahaya da çıkıyorum rutin olarak günde birkaç saat de olsa… Ve maaşım da eski maaşımın 4 katı üzerine birde sigortam, yemeğim ve servisim var. Elinizden geleni yapın derim ben… Kendinizi geliştirin, ne kadar çok öğrenip bilirseniz o karınıza… Hepinize başarılar diliyorum…

                                        1. canısı
                                          24 Nisan 2011 - 16:25

                                          inşaat işçileri olmasa ne olurdu acil cvp lütfen proje odevi

                                          1. yusuf
                                            17 Ocak 2012 - 20:27

                                            inşaat işçileri olmasaydı burdan yazmak bayağı zaman alacak ve uzun olacak ama şu kadarını söylim sana ben kendin düşün ilk başta inşaat işçileri olmasa inşaat sektörü diye bir şey olmaz ve binlarda heralde kendi kendi kendine yapılacak halleri yok buna göre mantığını ve yorumunu katarak ödevini hazrla başarılar sana

                                          1. tayfun
                                            24 Nisan 2011 - 22:56

                                            selam arkadaşlar ben 2003 inşaat teknikerlinden mezun oldumne çok memnunum nede çok kötü bi meslek orta halli işte ama kendinizi geliştirmeniz çok önemli gerçi bu her işte böyle artık durdun yerde kalamazsın maaşa gelince ben 1500 altı çalışmam şuan şantiye kontrolleri ve uygulama için firmalar mühendisten çok tekniker arıyorlar yani iş var benim eşimde inşaat teknikeri bayan gayet güzel iş buluyor ve çalışıyor kimse kendini ezdirmesin 500-600 tl bu iş yapılmaz ,iş sahiplerine prim vermeyin saygılarımla

                                            1. ebubekirgurbuz
                                              30 Nisan 2011 - 21:07

                                              Mrb. dgs ümidim kalmadı derken neyi kastetmiştiniz onu merak ettim ben şuan ygs de ıstedıgım ve bekledıgım kadar ıyı yapamadım. İnşaat muhendıslıgını dusunuyorum. LYS de durumu duzeltmeyı dusunuyorum ama aynı zamanda bu teknıkerlıgı de arastırıyorum ıstanbulda bı unıversıtede ıkı senelıge gıdıp ordan gecıs yapmak biraz daha cazip geliyor. Ancak tam bilgi sahibi değilim DGS sınavı hakkında. Kimi kolay yaparsın dıyor kimi zor dıyor. Bunun gerçek cevabını merak ediyorum bana yardımcı olur musun ?

                                              mümkünse e-mail yoluyla cevaplarsanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim. Okulunda başarıar dilerim…

                                              1. murat
                                                4 Mayıs 2011 - 13:42

                                                ben inşaat teknikerliği 2.sınıfım. mezun olduktan sonra jeoloji müh. yazmak istiyorum.sizce jeoloji müh. okumalımıyım inşaat teknikerliğinden daha mı iyi bir bölüm hem yetki açısından hemde maaş açısından…

                                                1. burak
                                                  17 Haziran 2011 - 22:36

                                                  kardeşim bende senin gibiyim.bende öyle düşünüyorum jeoloji okumak.bence oku bizim bölümde iyi ama gercekten amele gibi ayak işleri yaptırıolar ama adının önünde mühendis varsa senden kralı yok..bence devam et elinden geldiği kadar okumaya çalış..hem bide iş yok diolar jeoloji de çok saçma mühendis adam hiçbir zamn boş kalmaz bunu unutma.her meslekte öyledir kendini geliştirmen lazım..senn gibiyim işte bu sene gircez artık inş olur herseyin hayırlısı

                                                1. Recep
                                                  29 Mayıs 2011 - 13:54

                                                  Selamlar herkese…

                                                  öncelikle Murat kardeşim hiç jeoloji mühendisliğiyle uğraşma derim…dgs yap inşaat mühendisliğine geç…ikisi farklı şeyler ve bana göre ikisinden birini seçmen gerekir…

                                                  Şunu dile getireyim…Ben de inşaat teknikeriyim…ve şu an 500tlye çalışıyorum…son mevzunlardanım ve bir gün dahi boşta kalmadan iş buldum 9aydır aynı şirkette de çizim yapıyorum..Son derece mimari projeye hakimim…autocad ve idecad kullanıyorum…takviye amaçlı 3dmax öğreniyorum…metrajım oldukça iyi patronum(aynı zamanda inşaat mühendisi) bana metraj işlerini teslim edip çıkardığım metrajı onaylıyo…statik ve saha da eksiklerim var artık bunlara yüklenip açığımı kapatmak istiyorum ama şu an ki şirketim bana bu imkanı vermiyor…askerliğim de 2013 e kadar tecilli…şimdi önümde bi kaç yol var…
                                                  1.tecili bozdurup askerliğe gitmek(bu son düşüncem-daha fazla tecrübe kazanıp öyle gitmek istiyorum)
                                                  2.şehir değiştirip büyük firmaların(ve ya çok iş yapan kendimi en iyi şekilde geliştirebileceğim bir firmanın) kapısını çalıp iş istemek ki bunu önce telefonda bi ön görüşme yapıp sonra oraya gitmem gerek…
                                                  3.bulunduğum şehirde iş değiştirmek ama bana bişi kazandırmıcak gibi geliyo çünkü burda tek tercihim yapı denetimler olabilir..burada yapı denetimler statik proje çiziyo eşantiyon olarak…statikte geliştirmek istersem kendimi tek seçeneğim bu…
                                                  Böyle bi durumdayım bana ne ve ya neler önerebilirsiniz…şehir değiştirmek en mantıklısı ama bi kaç yere mail attım cevap gelmedi…nasıl bi yol izleyebilirim…hangi firmalara başvurabilirim…yardımlarınızı bekliyorum…İstanbul u pek düşünmüyorum…oraya karşı bi antipatikliğim var :D yurt dışına da gidebilirim…hiç bir engelim yok…sadece karar vermem lazım…

                                                  1. Recep
                                                    29 Mayıs 2011 - 13:57

                                                    burayı takip edeceğim…benim için düşünenlere şimdiden teşekkürler…staj yapacak arkadaşlara da tavsiyem şudur ki…
                                                    Ne olursa olsun naylon staj yapmayın ve olabildiğine sağlam firmalar bulun büyük gelişmiş şehirlere gidin…

                                                    1. deniz
                                                      4 Haziran 2011 - 16:24

                                                      hocam ben bir şey sorayım inşaat teknikeri - inşaat teknolojisi- inşaat bölümü aynı şeylermi? acaba

                                                      1. Bilal Bilgi
                                                        6 Haziran 2011 - 15:08

                                                        İnşaat teknolojisi ve inşaat bölümü 2 yıllık önlisans öğrenimlerinin ismi. İnşaat teknikeri ise bu bölümlerden mezun olan kişilerin aldığı ünvan.

                                                      1. inşaat teknikeri
                                                        10 Haziran 2011 - 17:10

                                                        teşekkrler hocam eyvallah

                                                        1. IBRAHIM.TASTEKIN
                                                          12 Haziran 2011 - 23:01

                                                          Mrb millet valla ins tknloj4sini seneye bitircem gari ondan sonra is bulcam sonra tecrube kazanacamda of bune yaw adam gibi bir lisede okusaydim … Neyse seneyede afyoda olal4m bakal4m incek vaa dielim dolmuslarda huseyin sel hoca sayilar…

                                                          1. yardım edin lütfen
                                                            15 Haziran 2011 - 12:48

                                                            abiler ben lise 1 yeni megzun oluyorum endüstri meslek lisesinden teknik liseye geçiş yaptım bana bölüm seçme kagıdı verdıler ve 3 bölüm arasında gidip geliyorum bölümler:

                                                            inşaat teknolojisi

                                                            harita-tapu-kadastro

                                                            elekrik - elekronik

                                                            bunlardan birini seçmem lzm iş imkanı ve ıyı bır ekmek parası alacagım bölüm hangisdir yardımcı olursanız cok sevinirim ltfen bi yorum yazın…

                                                            inşaat teknolojisinide seçersem ayrıcalıkla hanhi alt dalını seçeyım yani bölümünü cok acıl yardım smdıden teşekkür ederim…

                                                            1. Recep
                                                              19 Haziran 2011 - 01:48

                                                              kardeşim üniversiteyi bitireli yaklaşık bir yıl oluyo ve bir yıldır da faal olarak çalışmaktayım…gördüklerimi hemen sana aktarayım…bütün bölümlerde ekmek paranı kazanırsın…zorluk seviyesine göre işleri şöyle sıralayayım…
                                                              en rahatı harita tapu kadastro’dur hele bi de memur oldun mu gelsin bonuslar :)…az biraz matematiğe aklın yatıyorsa tercih et…
                                                              elektrik elektronikde bilgini tamamladıktan sonra proje çizersen iyidir.çünkü mimar sana projeyi gönderir sen de üzerine tesisat kablolarını döşersin bi kaç yönetmelik var uyulması gereken o kadar…eğer bilgisayarda bir fotoğrafın üzerine incik boncuk vs şeyler ekliyebiliyosan dediğim elektrik projesi çizimi işi çok kolay…şu an burada projeyi 50 tl ye çizenler var ve gecede 4 proje çıkartıyolar sen düşün artık…
                                                              *** ve inşaat… benim de içinde bulunduğum alan olan inşaatta gürültü stres çoktur hele proje çizim işlerinde…memur olmadığın sürece her sektörde de bu böyledir ki patronun sürekli değişir…iş veren sürekli değişir…Türkiye de en azından bu böyle…bütün işler acildir ve hemen olmalıdır ki proje çizimi nakış gibi işlenir hata kabul etmez çizimciler yalnız çalışırlar yoksa dikkat dağılır…şantiyeler dersen pek önemsenmiyo bu işler büyük şirketler dışında..onlar hata istemediğinden katı kuralcı kişiler dikerler şantiyeye ki ustalar iyi çalışsın ustaların da seni dinlemesi için baya bi katı olup işi bilen olup ustalara her konuda üstünlük sağlamalısın…bu da nerden baksan 7-8 yıl tecrübe ister…
                                                              umarım yardımcı olabilmişimdir..en güzeli yapacağın işi sevmendir ama bu çok önemli…bana göre her iş sevilir yeterki yapılabilir olsun insanlar anlayışlı olsun…

                                                              1. yusuf
                                                                17 Ocak 2012 - 20:29

                                                                bak sana şunu söylim üç tercihde kaliteli tercihler ama sen bulunduğun yerin konumuna göre kara ver artık ama sağlıklı karar ver başarılar sanaa

                                                              1. burak
                                                                17 Haziran 2011 - 09:14

                                                                arkadaslar öncelikle herkese selamlar.ben geçen sene bitirdim inşaat teknikerliğini..ama şu anda yeni bir firmaya girdim yalnız o da yapı kimyasalları üzerine pazarlama işi..sizce ne yapmalıyım aslında şantiyeye girmek istiyorum.yardımcı olursanız sevinirim…

                                                                1. Recep
                                                                  19 Haziran 2011 - 01:57

                                                                  arkadaşım aynı dönem mevzunuyuz…durum şudur ki yapı kimyasalları ilerde çok önemli olacak…hala ülkemizde inşaat sektöründe bazı şeyler yerine oturmadı…araştır ruhun varsa yapı kimyasalları iyidir…patronuna sevdir kendini öyle yalakalıkla değil iş yaparak…yapı fuarlarına gitmek istediğini söyle…az biraz ingilizce ile yurtdışındaki gelişmeleri takip et…bizim milletimiz ucuz ve iyi olanı ister…sende her müşterinin nabzına göre şerbet ver…şantiyecinin bi ailesi olmaz…evt belki evlenir yuva kurar ama gerekli ilgiyi gösteremez…5yıl şantiyede iyi para kazanırsın ama 5 yıl pazarlamada yaptığın iş harcadığın emek sana daha yol su vs. büyük avantajlar olarak geri döner…
                                                                  Hayırlı olsun yeni işin…başarılar dilerim…

                                                                  1. burak
                                                                    21 Haziran 2011 - 09:38

                                                                    eyvallah kardeşim teşekkür ettim yardımcı olduğun için..

                                                                1. Samet
                                                                  20 Haziran 2011 - 00:42

                                                                  cok teşekkür ederim recep kardeşim bazılarıda inşaat iyi diyorlar ama sen direk yanıt verecek olursan inşaatmı dersin harita tapu kadastromu dersn yazdıgın yoruma göre harita :) tbiki ama kafada soru işaretleri yapıyolar bi kısa yanıtla yanıtlarsan sevınırım şmdiden teşkkürler.d.d

                                                                  1. Recep
                                                                    21 Haziran 2011 - 01:05

                                                                    tapu derim kafan fazla ağrımaz…ama altta yazdıklarıma da bi göz at…sonra kulaklarımı çınlatmanı istemem :D :D
                                                                    :D bu işin kısası yok malesef seveceğin bişiler bulman lazım hepsi birbiriyle bağlantılı… ama şu şekilde bişiler söyliyeyim yine uzun gelebilir ama idare et…bir inşaat işi tapu ile başlar yine tapu ile biter…tapuyu alırsın inşaatı yapar binanı diker yine ilk aldığın tapunu dairelerin tapusu olarak çoğaltırsın…tapu evrak işidir çoğunlukla düzenli bi hayatın varsa düzene önem veriyosan tapuyu seç..eğer düzensizsen ama her aradığını bulup işini halledebiliyosan inşaatı seç :D ben inşaatta mutluyum…her iki bölümde de kendini ispatlarsan her türlü iş bulursun korkun olmasın…tapu olmadan inşaat-inşaat olmadan da tapu olmaz…

                                                                  1. Samet
                                                                    22 Haziran 2011 - 23:59

                                                                    o zamn bn tapudayım cok sagol yaw senin fikrinle yola cıktım hayırlısı olsun çok teşekkür ederim Recep kardeşim…))

                                                                    1. Recep
                                                                      24 Haziran 2011 - 00:46

                                                                      bak zaten inşaat teknikerlerinin şantiye şefliği artık iptal edildi sadece mimar ve mühendisler olabiliyo…bir kaç gün önce çıkmış bu karar benim yeni haberim oldu…ne olursa olsun işini sev. patronlarını sevmeyebilirsin belki ama işini sev bağlan o zaman başarı da gelir…umarım ilerde pişman olmazsın…hayırlı olsun…

                                                                      1. oflu
                                                                        2 Temmuz 2011 - 19:46

                                                                        recep kardes eminmisin mmarlıga gecıs yapabıldıgımıze? hangı siteden ogrendınız yardımcı olursan sevınırım

                                                                        1. Recep
                                                                          3 Temmuz 2011 - 14:19

                                                                          ösym sitesinden indirdiğim dgs kitapçığında gördüm…
                                                                          herhalde yanlış değildir…ben de okuldayken geçiş yapamıyoz diye biliyodum ama kitapçıkta hangi bölümün hangi bölüme geçiş yapabileceği hakkında geniş bilgi var…
                                                                          bir arama sitesine “2011-dgs kilavuz-3052011.pdf” yaz..osym ye ait olan siteden çıkan sonuça tıkla indirip bakabilirsin sayfa 258den itibaren tüm bölümler var inşaat bölümü 277de.. :D

                                                                      1. Samet
                                                                        25 Haziran 2011 - 23:06

                                                                        teşekkür ederim..hayırlısı olsun evet

                                                                        1. zorbey65
                                                                          21 Temmuz 2011 - 01:15

                                                                          arkadaslar teknıkerlerın santıye seflıgı kaldırıldımı bırı bana bu knu hakkında bılgı verırse cok sevınırım…

                                                                          1. Recep
                                                                            21 Temmuz 2011 - 14:55

                                                                            Evet şimdilik kaldırıldı…ama piyasadaki tüm inşaatları alacak kadar inşaat mühendisi ve mimarın olmadığı kesin…Yılbaşında tüm mimar ve mühendislere en fazla 5 şantiye şefliği alabilme yasayı yürürlüğe girecek…Büyük ihtimal de teknikerlerin şantiye şefliği geri verilecek…Eğer olmazsa ne olacak derseniz..Teknikerler birleşip siyasi parti kuracak…Yani iş tamamen siyasi olaya bürünecek…O zaman işte birlik olunması gerek…Tüm tekniker arkadaşlara duyrulur…İnşaat teknikeri şu an diplomasıyla sadece şantiye şefliği alabiliyo onu da elimizden aldılar…Ekmeğimiz ile oynattırmayız…Kimsenin buna hakkı yok…Birlik olalım…

                                                                          1. AZİZ
                                                                            25 Temmuz 2011 - 04:21

                                                                            Kesinlikle doğru söylüyorsun.bende 16 yıldır bu işin içindeyim dediklerinin hepsini yaşadım.biz treni kaçırdık siz biraz daha gayret edin mühendislik okuyun.teknikerliğin hiç bi değeri yok..

                                                                            1. sezgin
                                                                              1 Eylül 2011 - 11:27

                                                                              abi moral heves bişe bırakmadınız adamda ben 27 yaşındayım lise mezunuyum baktım okumadan bişe olmuyo bu sene girdim sınava işt tek kazandım. negüzel heveslenmiştim, okumayıp fabrikada 600 tlye işçilik yapmaya devammı edeyim. hayallerimi yıktınız yaw:)

                                                                            1. hamit elcan
                                                                              26 Temmuz 2011 - 15:52

                                                                              BEN İNŞAAT TEKNİKERİYİM ŞU AN BİLDİĞİM KADARIYLA İNŞAAT TEKNİKERLERİNİN İMZA YETKİSİ YOKTUR VAR DİYEN VARSA SÖYLESİN ARKADAŞLAR

                                                                              1. mustafa bektaş
                                                                                26 Temmuz 2011 - 19:21

                                                                                benim puanım 2 yıllık inşaat teknikerliğine
                                                                                sonra 4 yıllık
                                                                                metalurji ve malzeme mühendisliği
                                                                                kimya mühendisliği
                                                                                jeoloji müh
                                                                                jeofizik müh
                                                                                maden müh
                                                                                bu 4 yıllık bölümlere yetiyor meslekler hakkında bilgi sahibi değilim ama türkiyede yaşadığımız için hangisi yüksek maaş getirirse onu tercih edicem sizce bu mesleklerin maaş aralığı nedir

                                                                                1. Recep
                                                                                  27 Temmuz 2011 - 10:03

                                                                                  hangi bölümü seveceksen onu seç…sevdiğin işi yaparsan aldığın paranın önemi yoktur ve zaten ihtiyacın kadar kazanabilirsin her işte…ben daha 10 aylık bi inşaat teknikeriyim..özelden proje çiziyom piyasaya açıldım..3 gecede 2 proje çizdim 300 lira kazandım…her hafta böyle iş alsam 1200 lira zaten ordan gelir…her işte bu böyle iyi olacaksın aranan kişi olacaksın temiz çalışacaksın Türkiye de ama herkesin üstündeki kalitede iş yapacaksın o zaman istediğin paraya çalışırsın…Fark yaratacaksın ki farkını alasın ;) sen önce parayı maaş ı düşüneceğine işleri araştır bence…severek yapmadığın işte başarılı olamazsın fark yaratamazsın…

                                                                                  1. servet barış aba
                                                                                    27 Temmuz 2011 - 16:59

                                                                                    recep ve diğer arkadaşlar ben bu sene mezun oldum astubay mülakatlarına girdim elendim puanım 220 düşük biraz o yüzden 2 yıllık 9 eylül inşaat teknikerliği düşünüyorum sizce ne yapmalıyım dgs zor mu ? 1 sene daha bekleyip inşaat mühendislginimi düşünsem.?
                                                                                    ulaşırmıınız facebook : servet barış aba

                                                                                    1. Recep
                                                                                      29 Temmuz 2011 - 01:02

                                                                                      hemen bi dgs soru kitapçığı indir ve sorulara bak… Sorular zor değil ama hızlı,pratik çözmen gerekir soru sayısı fazla…dgs ile mühendisliğe geçen çok kişi var…ama mühendisliği 3 yıl okuyosun ilk yıl okuduğn iki yılın farklı derslerini görüyosun…2+3 yıl okuyosun yani…1 yıl şu an beklesen yine aynı hesaba gelir…üniversitelerin il merkezindeki inşaat bölümlerini tercih et kesinlikle ilçeleri tercih etme…ilçeleri küçümsediğimden değil ama hedefin varsa elbet büyük oynucaksın ;)

                                                                                      1. alican
                                                                                        19 Ağustos 2011 - 23:39

                                                                                        hocam ben 15 yaşımdan beri yaklaşık 7 yıldır inşaatlarda çalıştım duvar ustasıyım inşşaat teknikerlerine bakıp kahroluyordum çoğu işten anlamıyor birazda bu yüzden inşaat teknikerliğini tercih ettim benim iş bulma imkanım ne olur burda yazılanlar okudum umutsuzluğa düştüm okumasammı aceba

                                                                                        1. Murat
                                                                                          20 Ağustos 2011 - 00:51

                                                                                          ben staja başlayacam.Sizce yapı denetimde mi yoksa mimar,inşaaat mühendisinin yanında mı staj yapmalıyım?

                                                                                          1. Recep
                                                                                            20 Ağustos 2011 - 03:30

                                                                                            Alican : İnşaat teknikeri boşta kalmaz arkadaşım hele ki bilgiliysen…ama ülkemizde malesef inşaat teknikerine ucuz mühendis gözüyle bakılıyor…tabiki değerini verenler de var ulaşabilirsen…İnşaat teknikeri bi ustadan daha az maaş alır ama bu yapcağın iş ile alakalı…bi büroda proje çizmeye düşük maaş alabilirsin..asgari ücret gibi ama yapı denetimde daha iyi ücret alabilirsin…iş konusunda sıkıntın olmasın büyük şehirlere git ;)
                                                                                            Murat : yapı denetimde denetlemeyi öğrenirsin…hataları yakalamayı öğrenirsin…sahada gelişirsin…bir mimar ve mühendisin yanında yaptıkları işe göre hem proje aşamalarını hem de denetimi görürsün…çünkü yapı denetim oraya gelecek…gelmek zorunda…ama proje yapmak gibi bi olayları yok…eğer ki istekli ollur yoruldum demez ve maddiyata önem vermezsen inşaat mühendisi ve ya mimarın yanında daha çok gelişirsin..inş. müh. ve mimar ortak büroda çalışır bazen…mimar büro-proje kısımlarını halleder.müh. ise sahaya iner..böylelikle iki alanda da gelişebilirsin..zaten sorumlulukk almazsın ne kaparsan yanına kar kalır… ;)

                                                                                            1. özlem
                                                                                              20 Ağustos 2011 - 22:56

                                                                                              ben bu yıl tercih yaptm ve yerleştim azimliyim inat ettm hırs olmadan kimse kimseye ekmek vermez zor ucuz meslk diynleri okumadan geçtm okumak için okunmaz isteyerek gidilir kendini geliştirirsen her mesleğin ileriside var maaşıda var ;)

                                                                                              1. şeyhmus
                                                                                                22 Ağustos 2011 - 00:16

                                                                                                ben batman inşaat teknikerligini bitirdim..şimdi açık ögretimden devam etmek istiyorum..ama nasıl kaydolacam bilmiyorum..sınavsız iktisat işletme ye geçebiliyormuyum…

                                                                                                1. MEHMET
                                                                                                  22 Ağustos 2011 - 16:48

                                                                                                  Orhan abi merhabaLar yazdıklarınızı okudum açıkçası çokta etkilendim van yüzüncü yıl ünw. 2 yıllık inşaat teknikerliğini kazandım inşaat bilgim yaşıma göre oldukça iyi sizLerle bu konu hakkındaki görüşLernizi daha detayLı duymak isterim şimdiden tşk eder saygıLarımı arz ederim.

                                                                                                  1. murat
                                                                                                    24 Ağustos 2011 - 02:51

                                                                                                    Özel sektörde yeni mezun inşaat teknikeri ne kadar maaş alır.yurtiçi ve yurtdışı.Yapı denetimde özellikle ne kadar alır tekniker.önceden yapı denetimde inşaat teknikerlerinin 10.000 m2 kadar imza yetkisi olduğunu öğrenmiştim.Şimdi bu imza yetkisi devam ediyor mu?

                                                                                                    1. buğra88
                                                                                                      29 Ağustos 2011 - 00:34

                                                                                                      arkadaşlar bende 2010 yılında inşaat teknikerliğinden mezun oldum özel sektörde 5 ay kadar şantiye şefi olarak çalıştım
                                                                                                      bu teknikerlik diploması ile ilerleyen senelerde müteahitlik yapabilrmiyim bilgilendirirseniz???

                                                                                                      1. Recep
                                                                                                        29 Ağustos 2011 - 20:59

                                                                                                        evet yapabilirsin ama yanında imza yetkisi olan birini çalıştırman gerekli 01.01.2012 tarihinde yeni karar yürürlüğe giriyor ve her inşaat mühendisi ve mimar en fazla 5 tane şantiye şefliği alabilecek…teknikerler şu an şantiye şefliği alamıyor biliyosundur(mimar ve mühendislerin açtığı davayı kazandıkları için)…işin içinde olduğuna göre..

                                                                                                      1. buğra88
                                                                                                        30 Ağustos 2011 - 19:42

                                                                                                        peki şantiye şefliğini tekrardan bize verirlermi dava temyiz aşamasınsaymış galiba???

                                                                                                        1. Recep
                                                                                                          1 Eylül 2011 - 20:45

                                                                                                          mecbur vercekler…Çünkü mimar ve mühendislere 5 inşaat sınırlaması geldi…bu sınırlama ile açıkta kalan şantiyeler olur…bunları da teknikerler tamamlar…her teknikere her mühendise ve her mimara şantiye şefliği verilmesin ben de buna karşıyım…bazı kriterler koysunlar onlara versinler…

                                                                                                        1. HARUN-İZMİR
                                                                                                          4 Eylül 2011 - 12:22

                                                                                                          Meslektaşlarım hiç ümitsizliğe kapılmayın.Eğer inşaat işlerini seviyorsanız bu işte mutsuz olmazsınız.Ama yine de meşakkatli bir iştir.Mühendis,mimar sizin rakibiniz yada hasmınız değildir iş arkadaşınızdır.Meslekte iyi olan diploması ne olursa olsun tercih edilir.Kendinizi geliştirmeye çalışın.Bilmediğiniz konularda kendinizi geliştirin.Kendiniz dik durun kendinizi kabul ettirin.Şantiye şefliği elimizden alındı.Ama mimar mühendis yetmiyeceği için tekrar verilebilir.Bu nedenle bu konuya yönelip birlik olmalı hakkımızı almalıyız.Mecliste yanlış bilmiyorsam iki tane tekniker milletvekili var.Onları bilgilendirebiliriz.İnşaat Teknikerleri derneği var onlarla temasa geçebiliriz.Kısacası mimar mühendisler nasıl uğraşıyorsa bizde haklarımızı vermemeli daha fazlasını almalıyız.Türkiyenin İnşaat Teknikerlerine çok ihtiyacı var.İnşaat Teknikeri nerede çalışıyorsa işler daha doğru ve düzgün gider.Ben 92 mezunuyum.Çalışmak istedikden ve işi bildikten,kendini geliştirdikten sonra herzaman çalışabilirsin.Yeter ki işini severek yap.Son 5 aya kadar izmirde çalıyordum.Şirketim izmit te iş aldı şuan izmit te çalışıyorum.İlk defa şehir dışına çıktım.O da şirketim Kocaelin de iş aldığı için.Böyle zorluklarıda var tabiki.Ama bu sizi yıldırmasın.ALLAHA EMANET OLUN.

                                                                                                          1. esra
                                                                                                            15 Eylül 2011 - 23:27

                                                                                                            benim sormak istediğim hani şu asansörsüz yapılarda 2000 m2 ye kadar olan durumlarda imza yetkisi var mı yoksa dedikodu mu? bir de varsa eğer nereden öğrenebiliriz bunu yada nasıl yapabiliriz? ben bi mimarın yanında çalişiyorum şeflik te yapcaktım ama henüz dava askıda! ama imza yetkisi benim işime ve maaşıma yarıcak

                                                                                                            1. Recep
                                                                                                              15 Eylül 2011 - 23:36

                                                                                                              Temyiz sürecinde…ve 2000m² değil 1500m² yılbaşında yürürlüğe girecek tabi şu an ki davalar bizim adımıza olumlu sonuçlanırsa…Türkiye’nin hiç bir yanında inşaat teknikerleri şantiye şefliği alamıyor şu anda…

                                                                                                              1. yusuf
                                                                                                                17 Ocak 2012 - 20:31

                                                                                                                inşaat teknikerlerinin imza yetkileri yoktur :)

                                                                                                              1. canan
                                                                                                                17 Eylül 2011 - 14:17

                                                                                                                selam ben 2tercihlerimde inaşaat teknolojisini yazmayı düünüyodum ama bazı yorumları okuyunca bu bölümden soğumuya başladım kendini geliştirrsen ve yabancı dilin olursa iş imkanı varmı gıda teknolojismi yoksa inşaat teknolojisimi hangisi daha iyi olur sizce inşaat teknolojisine gitsem inşaat mühendisliğe geçmek zormu çünkü hayalim inşaat mühendisi olmak lütfen cevap verin….

                                                                                                                1. murat
                                                                                                                  17 Eylül 2011 - 21:18

                                                                                                                  Yapı denetimde inşaat tekniker maaşları nasıldır?Yeni başlayanlar için

                                                                                                                  1. ankara üniversitesi
                                                                                                                    4 Ekim 2011 - 17:31

                                                                                                                    Arkadaşlar merhaba öncelikle şunu belirtmek istiyorum. İnşaat teknikerlerine gerektiği değeri vermeyenler devletin kendisidir. Bahse konu durumlara; yasalar kapsamında teknikerlere verilmiş görev, yetki ve sorunmluluklar vardı. Fakat bu durumu hazmedemeyen aç gözlü ınsaat muhendısı ve mımarlar dava actılar. Tam yetki olmamasına rağmen kısıtlı santıye seflıgımızı bıle elımızden aldılar. Bence burda bolumumuzu eleştirmek yerine hakkımızı savunmalıyız öncelıkle bır tane Teknikerler Birliği Odası’nın açılması için gerekli bütün çalışmaları yapmalıyız. Milli Eğitim Bakanlığı’na yazılı şikayette bulunmalıyız. Haklarımıza sahip çıkalım İnşaat teknikerini sallamıyormus gbı goruntu veren butun muhendıs , Mimar ve muteahhitlere sorararım…! O zaman neden İnşaat teknikerlerini az parayla çalıştırmak için peşimizden koşturuyosunuz? Kendiişinizi kendiniz görsenize hee işler ağır gelip yetişemiyorsanız soyleyın devet babaya Teknikerlere görev yetki ve sorumluluk versinler. Tabi bu durumda ağa beylerin işine gelmez. Kendi emeğiyle İnşaat muh. yada Mimarlık bolumlerını kazananlara sozum yokta su baba parasıyla okuyup kendını bişi sananlar yok mu? :D komik oluolar :D Arkadaşlar uzun lafın kısası teknierliğinizden utanmayın o sizin ünvanınız sadece yetki ve sorunmlulukalrın tekrardan belirlenmesi için oda kurulması ve yetkililere çağrınızı duyurmak ıcın çalışmalara yapın …

                                                                                                                    1. Recep
                                                                                                                      6 Ekim 2011 - 15:56

                                                                                                                      Çok doğru Ankarada teknikerler birliğine üyeyim…en ciddi olarak haklarımızı korumaya çalışan derneğin burası olduğunu düşünüyorum…Fakat herkes kendini düşünsün…Ekmek parasını kazanmak için ne kadar mücadele verebilir…işin kolayına kaçmayı tercih edenlerin çok olduğunu görüyorum…zaten ülkedeki tekniker sayısına bakıp tekniker derneklerinin üye sayılıarını karşılaştırsanız yeter!!!

                                                                                                                    1. serkan
                                                                                                                      6 Ekim 2011 - 21:21

                                                                                                                      bn 12.sınıf sosyal bölümü öğrencisiyim orhan abi snden allah razı olsun inşaat teknikeri düşünüyodum da salla 600liraysa üni nie okucam bilgiler için tşk

                                                                                                                      1. emine
                                                                                                                        15 Ekim 2011 - 14:50

                                                                                                                        merhba
                                                                                                                        acaba bi inşaat teknikeri açık öğretimden hangi bölümleri okuyabilir bi bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ? birde kaç yılda biter açıkdan

                                                                                                                        1. nui
                                                                                                                          17 Ekim 2011 - 10:21

                                                                                                                          inşaat teknikerleri; İktisat, İşletme bölümlerini okuyabilir. Sayısal biliglerinize güveniyorsanız iktisat, sözel daha iyiyim diyorsanız işletme öneriririm. İlk senesi 4 dersten oluşan hazırlık sınıfı, 3′üncü ve 4′üncü sınıflardan oluşmakadır. Toplamda 3 sene sonunda başarılı iseniz diplomanız elınizde olur. Ayrıca İnşaat teknikerliği ünvanınız elinizden alınmıyor. Hem inşaat teknikeri hemde seçtiğiniz bölüm meazunu oluyosaunuz . İki diplomanız olmuş oluyor.

                                                                                                                          1. emine
                                                                                                                            19 Ekim 2011 - 20:39

                                                                                                                            hmm peki teşkkür ederim.

                                                                                                                            1. fetibey
                                                                                                                              22 Ekim 2011 - 20:47

                                                                                                                              Bunların hepsi hikaye masal,ne kadar yazı varsa kadercilik ile ilgili,insan aklını kullanıp iş yapar,işe ilginiz varsa iş yaparsınız,fırsatların arkasından koşarak değil,önünü keserek yakalarsınız,bende inşaat teknikeriyim,ancak birçok yeni yetme mühendisten daha çok bilgili olduğumu ve daha çok para kazandığımı düşünüyorum.

                                                                                                                              1. nuri
                                                                                                                                27 Ekim 2011 - 13:05

                                                                                                                                işte olayda o ya sen kendi egonu tatmin etmeye çalışıyorsun. Biz ise gerçek hak hukuk ve adaletten bahseediyoruz.

                                                                                                                              1. güldan
                                                                                                                                27 Ekim 2011 - 15:27

                                                                                                                                mrb arkadaşlar ben 2+2 lik sistem ne zman uygulamaya geçer bilgisi olan varmı ? bu arada bu yıl inşaat bölümünden mezun oldum 2012-2013 diyorlar ama inşallah.

                                                                                                                                1. nui
                                                                                                                                  28 Ekim 2011 - 08:26

                                                                                                                                  mrb güldan. http://www.tekniker.org.tr/ 2+2′lik sisttemi bu adresten takip edebilirsin. Çok yararlı bir dernek hem teknikerlerin hakkını savunuyor hem de teknikerlik ile ilgili bütün gelişmeleri aktarıyor. Sana şimdiden başarılar dilerim.

                                                                                                                                  1. emine
                                                                                                                                    31 Ekim 2011 - 23:31

                                                                                                                                    açık öğretimde hazırlık kalktı mı bi bilgisi olan var mı öyle bişey duydum da ???

                                                                                                                                    1. melek
                                                                                                                                      13 Kasım 2011 - 16:02

                                                                                                                                      arkadaslar sentıye sefı 2012 den ıtıbaaren olabılecekmıyız bu konu hakkında bılgısı olan varsa bızlerı bılgılendırse ıyı olur

                                                                                                                                      1. zorrr
                                                                                                                                        16 Kasım 2011 - 22:48

                                                                                                                                        ben 2003 mezunuyum hep baska alanlarda çalıştım ama şuan işimi inşaat teknikerliğini yapmak istiyorum yaş 30 olunca anlaşamadık hiç bir yerle askerden gelince başlayacağım ama nerden başlamalı hayatımı kurmam için en iyi neresi olacak hanği il hangi şirket bilmiyorum.ve yorumlar doğruysa 45 yaşından sonra ne yapacağız ailemiz var bi akıl verin yardımcı olun

                                                                                                                                        1. Mahmut Ali SELVİ
                                                                                                                                          17 Kasım 2011 - 17:37

                                                                                                                                          Sevgili Arkadaşlar,
                                                                                                                                          öncelikle inşaat Teknikerliğini düşüne arkadaşlara sesleneceğim.Her hangi bölüm olursa olsun akumak için okumayın, işi garanti olacak mesleklere yönelin.ben 24 yıl önce inşaat teknikerliğine girdiğim puanla bir çok mühendisliğe ,öğretmenliğe,muhasebe,işletme hatta o zamanlar ekonomi mühendisliği yeni başlamıştı bu bölüme ve şu an aklıma gelmeyen onlarca bölüme girebiliyordum, ben tercih hatasıyla girdim bu bölüme.kazanıncada hayata erken atılırım gözüyle baktım.şimdiki gözlemim olsaydı okumazdım , gitmezdim. daha iyi şartlar oluşacak bir alana yönelirdim ama ben daha sonra teknik öğretmen oldum. neyse illahi bu bölümde okumak zorunda değilsiniz,eğer seviyorsanız, aileniz inşaatcısa,ben tekniker olarakta başarırım diyorsanız elbetteki tercih edebilirsiniz. ama burada inşaat teknikerliği kaç puanla alıyor diyenlerede kızıyorum,şu dönemde bu soruları sormak.).). neyese genç arkadaşlarım sınırları zorlayın gelecekte ne nasıl olur hesap edin, iyiyseniz iyi olmak için gayret gösterecek yapıdaysanız her alanda başarılı olabilirsiniz. maaşı falan takmayın. ben 700 Tl alnıda biliyorum 3000 Dolar maaş alanıda biliyorum.

                                                                                                                                          Sevgili mezun arkadaşlar,

                                                                                                                                          KPS çıktı torpilde işe yaramaz oldu değilmi. eskiden bir belediyeye kapağı atanlar oradan kadro alıp başka yerlere geçen çok arkadaşımız oldu. Ülkemizde ara eleman kadrosu hiç bir zaman belirlenemedi. biz dermekler ve birlikler olarak çok mücadele ettik, gerek inşaat gerekse diğer tekniker grupların hakları konusunda uğraştık. çalışanlarımız bize destek olmadı sesimizi duyuramadık. ben gelişen tüm olumlu ve olumsuz şartlarda birlikte olalım örgütlü olalım diyorum. bunu kendim için istemiyorum zaten yaşımın başına çıkmışım ama yaşadığım sürece teknikerlere destek olacağım.

                                                                                                                                          1. nui
                                                                                                                                            18 Kasım 2011 - 10:36

                                                                                                                                            Gerçekten söylediklerine katılıyorum. Benim söylemek istediklerimi yazmışsınız. Altını çizerrek tekrar hatırlatmak isterim ki; Biz Teknikerler olarak örgütlenip birbirimize sahip çıkmazsak bize kimse sahip çıkmaz

                                                                                                                                        1. inn
                                                                                                                                          20 Kasım 2011 - 13:57

                                                                                                                                          Merhaba arkadaslar,
                                                                                                                                          Bende bir insaat teknikeriyim ve 2002 mezunuyum. 3 yil Turkiye’de devaminda ise halen yurtdisinda calismaktayim. Endustriyel yapilarla basladim simdi 5 yildizli otel projelerinde calisiyorum. Celik ciziminden tutunda mimari nokta detayina kadar cizim yaptim. Sahada da uygulamasini yaptirdim. Maasim su anda 3000 usd.
                                                                                                                                          Bunlari neden anlattim. Yaklasik 10 senelik bir tekniker olarak kopek gibi calisip (10 ay gibi bir sure 1 gun bile tatil yapmadigim zamanlar oldu) bu kadar maas alabiliyorum. Su an dizayn ofiste normal bir mimar ile ayni konumdayim. Eger muhendis veya mimar olsaydim inanin bana su an santiye sefi olabilirdim. Demek istedigim sey diploma malesef tecrubeden de bilgiden de daha belirleyici bir faktor.
                                                                                                                                          Yurtdisinda ise basladigimda 2000 usd aliyordum. Daha sonra 2500 simdi 3000 usd aliyorum. Benimle ayni anda baslayan acemi bir mimar (ki autocad kullanmasini bile bilmiyordu) 2500 ile basladi ve su an 4500 usd maas aliyor. Ince isler sefi oldu.
                                                                                                                                          Tekniker olacak arkadaslara onerim: eger sizden daha az bilgili ve acemi insanlarin sizin sefiniz olmasina aldirmiyorsaniz, kariyer yapma hedefiniz yoksa, her zaman size yapacaginiz seyleri anlatan birinin olacagini bilmek sizi rahatsiz etmiyorsa bu meslegi rahatca secebilirsiniz.
                                                                                                                                          Biliyorumki bu maaslar bile Turkiye sartlarinin cok uzerinde. Ama yurtdisi santiyeleri 1 veriyorsa 3 goturuyor. Yurtdisinda calisanlar beni daha iyi anliyordur eminim.
                                                                                                                                          Birde ne kadar nitelikli olursaniz olun her yeni sirkette ise basladiginizda kendinizi kanitlamak zorundasiniz. Iste isin en zor yani. Yani ben su an 3000 usd aldigim yerden ayrilip baska bir sirkete gitsem, CV’mde yazan ne olursa olsun gene standart tekniker maasindan fazla alamam. Sirkete giripte kendinizi kanitlamaniz, ben iyiyim demeniz en az 1 seneyi alacaktir. O saatten sonra da zam almak zaten imkansiz gibi birsey.
                                                                                                                                          Birde tekniker arkadaslarin usta mantigiyla calismamasi gerekiyor. Yani sizin kalfadan veya ustadan bir farkiniz olmali, bir sonraki adimin ne olacagini dusunerek hareket etmeniz gerekiyor. Aksi taktirde patronlariniz sizi hic bir zaman yonetim kadrosunda dusunmez ve hakettiginiz saygiyi gostermez. Malesef Turkiye’de mimar ve muhendislerde de olusan onyargi bu yonde. Onyargiyi kirmak inanin cok zor.
                                                                                                                                          Teknikerlik aslinda guzel ve yapilmasi zevkli bir meslek ama anlattigim faktorler malesef ise adapte olmanizi cok zorlastiriyor.

                                                                                                                                          1. defne
                                                                                                                                            13 Aralık 2011 - 21:33

                                                                                                                                            selamlar ben bu sene üniversiteye hazırlanıyorum isözel bölümü ögrencisiyim bu bölümü seçmek istiyorum am çok zorlanırsın diyorlar bide 5 senedir ne matematik nede fizik gördüm hiç bir bilgim vede alt yapım yok sizce bu bölümü tercih etmelimiyim derslerden geçememekten korkuyorum ve daha sonra dersleri vermek için girecegim sınavdan hocalar falan yardım etmiyrmuş öle kalırsın diolar sizce ne yapmalıyım bi yol gösterim lütfen ylvarırım

                                                                                                                                            1. yurtdışından
                                                                                                                                              20 Aralık 2011 - 23:57

                                                                                                                                              merhaba
                                                                                                                                              “inn” arkadaşıma katılıyorum.
                                                                                                                                              bana soru sorsanız ilk ve düşünmeden cevabım “ne yap et mühendis diploması al” olur.

                                                                                                                                              parasına aldanmayın yazılanların. gün gelecek maaş sorunu yerine itibar sorunlarına düşeceksiniz. yeni mezun mühendise ayrı oda verilirken sizi ikişer kişilik odalara verecekler. özlük hakları konusunda hep kulak arkası olursunuz. toplantıya çağrılmaz, alınan kararlardan haberiniz bile olmaz. tartışamazsınız, iki teknik bilgi parçalamanıza izin verilmez. onların gözünde siz teknik bilgiye sahip biri gibi olmazsınız. yeni mezun mühendise caka satarsınız belki ama üç yıl sonra onun oturduğu bir şef masasının iş arayan tarafında bulursunuz kendinizi.

                                                                                                                                              mühendisler kendi aralarında arkadaşlık grubuna almazlar seni, çaktırmadan dışlanırsın. muhabbete girsen bile bir yerlerinde eziklik hissedersin. çünkü maaşın yetmez buna. merkez ofiste seni tanımazlar bile. ağalar gelip giderler senin ruhun duymaz. yeni iş aradığında ilk mezun olduğun seviyeye inersin. yıllarını vererek çıktığın o seviye bir anda plof diye aşağılara düşer. bunu anlatamazsın.

                                                                                                                                              sözleşme tarafı olamazsın. buna dair resmi bir mesuliyet verilmez sana. çünkü sıfatın yardımcı elemandır. her ne yaparsan yap etiketin hiç değişmez. pat diye ev sahibi olamazsın. sen yüz binliralık ev için şeyini yırtarken mühendis beşyüz bin liralık dairesinin fikrini sorar sana.

                                                                                                                                              bir toplumda göğsünü gere gere teknikerim demeye zamanla utanırsın. ilk başladığında eğer karizmatiksen saygı görmeye aldanmayacaksın.. zamanla tekniker olduğunu öğrenenlerin nasıl da laubali olduğunu göreceksin. bir anda sana “bey” diye hitap edenler bastıra bastıra adınla hitap edecekler. rica edenler “bi yap bakıveren” diyecekler.

                                                                                                                                              sen mühendis tablasında olmaya çalıştıkça aşağı düşeceksin. iki arada bir derede ne olduğunu bilemeyeceksin. bir ikilem içinde içten içten kahredeceksin. keşke diye başlayıp yanacaksın dikey geçiş yapmadığına.. sana “abi mühendis misin” diye sorduklarında “hayır teknikerim”….-haa iyi.. cevabında bozulacaksın sen de..

                                                                                                                                              yazdıklarım genele uymayabilir. kendimden yazdım. ama tek ve kesin tavsiyem sakın tekniker olmayın.. ne yapın edin lisans okuyun.. günümüz şartlarında o bile az geliyor çünkü..

                                                                                                                                              spesifik bir göreviniz yoksa çok maaş hayaline girmeyin. yurtdışının dezavantajları da var. zam pek olmaz. ikramiye olmaz. işsizlik ödeneği alamazsın. düşük prim nedeniyle emeklilik maaşın düşer. bunu atlamayın. dört yıl çalışmak emeklilik maaşınızı yüzde onbeşe kadar azaltıyor. evinize altı ayda bir gelebilirsiniz.

                                                                                                                                              lütfen çok iyi düşünün.. imkan ve zamanınız müsaitse iki yıl daha okuyun lisans olsun. varsın iş hayatına iki yıl geciksin.. telafi edersiniz bunu ama dikey geçiş yıllar sonra nerdeyse imkansız hale geliyor. lütfen büyüklerinizden yardım alın. bize kimse yardım etmedi ve kafadan tercihlerle tekniker olduk..
                                                                                                                                              diyorum ya, keşke… keşke….

                                                                                                                                              saygılar..

                                                                                                                                              1. fahri
                                                                                                                                                22 Aralık 2011 - 11:52

                                                                                                                                                2008-2010 inşaat teknikerliği mezunuyum 2009 yılında bilgisayar işletmenliği yaptım resmi kurumda geçici sözleşmeli olarak sigortam ve maaşım çok iyiydi 2010 yılının sonuna kadar hem okudum hem çalıştım inşaat teknikerliğini bitirir bitirmez sıfırdan lys’yle jeoloji mühendisliğine başladım 1.sınıfta jeolojide mühendisliğinde hem iş hem okul zorlandım işten çıkarıldım sonra inşaat teknikerliği üzerine iş aradım bir eksper yanında iş buldum oda rapor başına 10,15 veya 20 tl sonra bıraktım çok azdı kararsız kaldım bırakmalıyım askere mi gitmeliyim? kpss’ye çalışıp devlete memur olmak için mi uğraşmalıyım ? jatek için mi uğraşmalıyım ? yoksa devam edip jeoloji mühendisi mi olmalıyım bitirince iş bulabilecek miyim ? artık herkes lisans mezunu oluyor boşu boşuna okul için para mı harcıyorum ? kafam allak bullak oldu :(

                                                                                                                                                1. İbrahim
                                                                                                                                                  24 Aralık 2011 - 00:39

                                                                                                                                                  Teknikerlerin sorunlarının çözümü bellidir. Tekniker Meslek Odalarının kurulması tüm Teknikerler için dönüm noktası olacaktır.

                                                                                                                                                  1. SİSTER
                                                                                                                                                    25 Aralık 2011 - 17:01

                                                                                                                                                    Yaa bnm abm çok zor diyo ama daha 2. sınıfta . normal vatandaşlara değil teknikerlere soruyorum özetle ne yapması gerekir?? :(

                                                                                                                                                    1. Murat
                                                                                                                                                      26 Aralık 2011 - 17:05

                                                                                                                                                      Arkadaşlar ben 4 yıllık iktisat mezunuyum. Müteahit firma elemanı olarak Belediyede çalışıyorum. Buradaki imkanları görünce Belediye çalışanı olmak istedim ama sadece teknik personel alımı yapıyorlarmış. Şimdi ben inşaat teknikerliği okumak istiyorum, ancak 4 yıllık diploman varken 2 yıllık diplomanın hiçbir hükmü yok diyorlar, ne kadarı doğru. Şimdiden teşekkür ederim.

                                                                                                                                                      1. Murat
                                                                                                                                                        5 Ocak 2012 - 20:38

                                                                                                                                                        İnşaat Teknikerlerinin yapı denetimde maaşları nedir?Hangi illerde teknikerlere önem veriyor yapı denetimler(Büyük Şehirler Dışında)

                                                                                                                                                        1. cengizhan
                                                                                                                                                          11 Ocak 2012 - 21:20

                                                                                                                                                          İnşaat teknolojisini bitirdiğimiz takdirde mühendisliğe özel üniversiteden devam edebilir miyiz ?

                                                                                                                                                          1. nur cephe
                                                                                                                                                            15 Ocak 2012 - 01:54

                                                                                                                                                            Ünal işçilik yapıp sonra da okulunu okudu. Bizzat eli matkap tuttu, çekirdekten yetişdi dersek doğru olur. Teknikerlik yabana atılacak vasıf değil. Kendinizi yetiştirmeye ve geliştirmeye bağlı. Siz azimli olup işinizi iyi yaparsanız el üstünde tutulursunuz. Türkiye de 2500 tl, yurtdışında en az 3500 dolar, bu rakamlar gerçekten ünal’ın aldığı rakamlar. İşini iyi yapanın karşılğı bu.. Ünal yolun açık olsun..

                                                                                                                                                            1. ali galip
                                                                                                                                                              17 Ocak 2012 - 22:26

                                                                                                                                                              bu tekniker arkadaşlar hep kendini geliştirip mühendisi geçmeden bahsetmiş peki mühendis kendini geliştirmiyormu ozaman zaten teknikeri geçer yani sonuç hep aynı…

                                                                                                                                                              1. babacan
                                                                                                                                                                23 Ocak 2012 - 19:31

                                                                                                                                                                ben esıt agırlık ogrencısıyım rastgele geldı bu ınsaat teknıkerlıgı bana ınsaat dan da anlamam sızce ben ıs bulabılır mıyım ne olacak benım sonum bılmıyorum

                                                                                                                                                                1. seyfettin
                                                                                                                                                                  3 Şubat 2012 - 12:59

                                                                                                                                                                  inşaat teknikeri 5 kata kadar imza yekısı var dıyorlar dogru mu ?

                                                                                                                                                                  526 old comments are not displayed. Click to display all comments